Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Russia 2018

Grand Prix Russia 2018

Jaroslav Hanus, datum vydání 30.9.2018

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Russia 2018
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Až bude opět někdo Ferrari vyčítat týmovou režii, mějte v paměti tento závod.



Termín
30. 9. 2018
Okruh
Sochi Autodrom
Počasí
polojasno
Pole position
Valtteri Bottas
Vítěz
Lewis Hamilton




A těm, kteří budou kritizovat Ferrari tento závod s ironickou „radostí“ připomeňte. Mercedes dnes ukázal jak se to dělá, bez jakéhokoliv maskování, zcela natvrdo. A ani neměl moc jiných možností, jak dostat neustále plakajícího Hamiltona dál od Vettela a hlavně mu zajistit vítězství. Hamilton by jinak neměl moc šancí předjet skvěle jedoucího Bottase. Ze strany Ferrari bylo paradoxní, že ačkoliv ještě v Belgii dominovalo, v posledních závodech se zjevně trápí. Ona paradoxnost situace byla i v tom, že Vettel, který skvěle odstartoval, se v prvním kole nedokázal dostat před Hamiltona a po prvních zastávkách velmi jednoduše podlehl také právě Hamiltonovi. Ale přitom po celý závod dokázal být těsně oběma Mercedesům. O nějakém extrémním ztrácení tedy nemohlo být řeči. Přesto nás výsledky v cíli moc těšit nemůžou a my musíme doufat, že tým zabere a Vettel se vrátí do boje o titul.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Lewis Hamilton 306 bodů, Sebastian Vettel 256, Valtteri Bottas 189, Kimi Räikkönen 186, Max Verstappen 158, Daniel Ricciardo 134, Kevin Magnussen 53, Nico Hulkenberg 53, Fernando Alonso 50, Sergio Perez 47, Esteban Ocon 47, Carlos Sainz 38, Pierre Gasly 28, Romain Grosjean 27, Charles Leclerc 21, Stoffel Vandoorne 8, Lance Stroll 6, Marcus Ericsson 6, Brendon Hartley 2, Sergey Sirotkin 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 495 bodů, Ferrari 442, Red Bull Racing TAG Heuer 292, Renault 91, Haas Ferrari 80, McLaren Renault 58, Force India Mercedes 35, Scuderia Toro Rosso Honda 30, Sauber Ferrari 27, Williams Mercedes 7.




Nashledanou za 14 dnů ve Japonsku...



V minulých letech to v Rusku vypadalo následovně:

2017 - V trénincích byly vozy z Maranella velmi silné a poprvé po devíti letech se obě Ferrari kvalifikovala do první řady na startu. Start ale jezdcům Ferrari moc nevyšel a proto se před ně hned na úvodní rovince dostal Bottas, který dokázal svou pozici udržet až do cíle, přestože na něj v poslední třetině (jinak značně nudného) závodu Vettel vyvíjel velmi silný tlak. Velmi rychlé časy jezdil i Raikkonen, který nedal (dnes neviditelnému) Hamiltonovi žádnou příležitost pochybovat o držiteli třetího místa.

2016 - Vettel nastupoval do kvalifikace s vědomím, že dostane trest ztráty 5 míst za předčasnou výměnu převodovky, přesto se dokázal kvalifikovat provizorně na druhé místo za nejrychlejšího Rosberga, třetí byl Bottas a čtvrtý Raikkonen. Závod se pro Vettela rozhodl již v prvním kole, když do něj v první zatáčce narazil Kvyat a ten si své naražení zopakoval i za cca 300 metrů dále. Tentokrát to již bylo pro Vettela definitivní konečná, když se zastavil až v bariérách u tratě. V závodě tak pro Ferrari jel již jen Raikkonen, kterého překonal Bottas a Hamilton. V průběhu závodu se Raikkonen dokázal dostat zpět před Bottase, ale na Hamiltona již neměl a to přestože měl Hamilton část závodu příliš vysoký tlak vody v chlazení motoru. Hamilton přesto dokázal dojet jako druhý a v cíli byl poněkud kyselý z dalšího vítězství svého týmového kolegy Rosberga.

2015 - Letošní závodní program v Rusku byl pro týmy i fanoušky velmi rozoruplný, neboť první trénink se prakticky nejel kvůli problémům pořadatelů s tratí, druhý trénink byl zasažen deštěm a ve třetím tréninku tvrdě havaroval Sainz. Bylo proto příjemným překvapením, že kvalifikace se odjela relativně v klidu. Pole position získal Rosberg, za ním se srovnal Hamilton s Bottasem a za ně se již prosadil Vettel a Raikkonen. Start závodu nevyšel Vettelovi nijak extra, to naopak Raikkonen získal několik pozic a na konci prvního kola již byl třetí. V druhém kole odstartovala safetycar fáze po jejímž restartu ze závodu odpadl Rosberg. Z toho musel mít určitou radost především Hamilton, kterému se velmi zjednodušila cesta k obhajobě titulu. Po restartu se též dostal před Raikkonena Bottas. Vettel následně mnoho kol tlačil na Raikkonena, který mu za žádnou cenu nechtěl uvolnit cestu, Vettel si proto poradil s Raikkonenem až po druhé safety car fázi. Vettel se následně soustředil na Bottase a i díky časování zastávek v boxech se mu to podařilo před něj dostat, to jej vlastně prakticky dostalo na druhé místo v závodě. Raikkonen si v boxech též trochu pomohl, ale na Bottase to těsně nestačilo a až do konce závodu tito dva jezdci mezi sebou vzájemně soupeřili. Až přišlo poslední kolo a velmi optimistický Kimi více méně harpunoval Bottase mimo trať, sám pak dojel do cíle na pátém místě, pozdější penalizace Kimiho odsunula na osmé místo. Druhý dojel Vettel a další vítězství si připsal Hamilton.

2014 - Kvalifikace nepřinesla žádné zásadní překvapení, snad jen s výjimkou silných výkonů Bottase na Williamsu. Ferrari ztrácelo cca 1,5 vteřiny na kolo a proto byl Alonso pouze sedmý a Raikkonen osmý. V závodě odstartovaly obě Ferrari velmi hezky, ale této výhody dokázal využít jen Alonso, neboť Raikkonen se v první ostré zatáčce po startu propadl značně vzad. Veskrze nudný a ospalý závod bez zásadních předjížděcích akcí, soubojů nebo nehod vyhrál bez problémů Hamilton. Raikkonen jel svou tradiční neviditelnou jízdu, snad jen s 2 předjížděcími manévry, na pokraji bodované desítky. Alonso postupně sahal na stupně vítězů, ale zkažená zastávka v boxech tento boj odsoudila k neúspěchu. Alonso následně ztratil i motivaci, protože již nedokázal držet krok s McLareny a v závěru byl rád, že se ubránil dotírajícímu Ricciardovi.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ V. Bottas

2/ L. Hamilton
3/ S. Vettel

4/ K. Räikkönen
5/ K. Magnussen

6/ E. Ocon
7/ Ch. Leclerc

8/ S. Perez
9/ R. Grosjean

10/ M. Ericsson
11/ C. Sainz

12/ N. Hulkenberg
13/ S. Sirotkin

14/ L. Stroll
15/ S. Vandoorne

16/ F. Alonso
17/ P. Gasly

18/ D. Ricciardo
19/ M. Verstappen

20/ B. Hartley


PRŮBĚH ZÁVODU




START Obě Ferrari – dobře
1
Gasly – mimo trať
1
Hartley – mimo trať
1
Bottas – Hamilton – Vettel – Räikkönen
6
Gasly – pit – out
6
Hartley – pit – out
12
Bottas – pit z 1. místa
13
Vettel – pit – za Bottase
14
Hamilton – pit za Vettela
15
Hamilton – Vettel
18
Räikkönen – pit
20
Verstappen – Bottas – Hamilton – Vettel – Räikkönen
45
Hamilton – Bottas – Vettel - Räikkönen


CÍL Hamilton - Bottas - Vettel - Räikkönen - Verstappen - Ricciardo - Leclerc - Magnussen - Ocon - Perez - Grosjean - Hulkenberg - Ericsson - Alonso - Stroll - Vandoorne - Sainz - Sirotkin




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners