Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Spain 2013

Grand Prix Spain 2013

Jaroslav Hanus, datum vydání 12.5.2013

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Spain 2013
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Fantastico!!! Fernando Alonso zvítězil ve Velké ceně Španělska 2013 a na stupních vítězů ho se svým třetím místem doprovodil i Felipe Massa!



Termín
12. 5. 2013
Okruh
Catalunya
Počasí
hezky, teplo
Pole position
Nico Rosberg
Vítěz
Fernando Alonso






V Barceloně odstartovala evropská část sezóny Formule 1 a po třech týdnech zbrojení se mělo ukázat, kdo má jak rychlé auto. Ferrari se vedlo od samého počátku docela dobře, ale kvalifikace byla jiná. V té získal Alonso jen páté místo a Massa po penalizaci místo deváté. Letos však zatím nejsou kvalifikace až tak rozhodující (uvidíme co bude v Monacu) a Ferrari mělo vždy velmi slibnou závodní rychlost, proto naše očekávání byla obrovská. Obzvláště v situaci, kdy se jelo na Alonsovo domácí půdě.

Alonso na startu moc nezářil, ale dokázal využít tlačenice v první zatáčce a předjet postupně dva soupeře, podobně postupoval i Massa. Úvod závodu byl ve stylu boje o titul, kdo dříve předjede Rosberga. Ale to se nikomu nedařilo a proto Ferrari zvolilo strategický úhybný manévr a poslalo Alonsa do boxů. Toto rozhodnutí se ukázalo jako vhodné a odstartovalo Alonsovo cestu na špici závodu, ze které jej až do konce závodu nikdo neodstranil. Massa se postupně propracovával dopředu a po část závodu jezdil na druhém místě. Naše očekávání možného double pro Ferrari však zhatil Raikkonen, který jezdil opět velmi dobře a nakonec dokázal druhé místo získat pro sebe. Massa tedy dojel třetí a na svoje bodové konto si připsal velmi dobrý bodový zisk. Při pohledu na loňské bodové zisky je patrné, že se Felipe obrovsky zlepšil, protože zatímco v roce 2012 měl po GP Španělska celkem 2 body, dnes jich má již na svém kontě krásných 45! (Alonso v roce 2012 měl 61 a nyní má 72). Čtvrtý byl Vettel, což by ani za zmínku nestalo, zajímavější bylo, že v cca druhé třetině závodu stačil ztratit na Alonsa cca půl minuty a to je na nejlepšího jezdce a nejlepší auto dosavadní sezóny poněkud hodně.

Gratulujeme Fernandovi Alonsovi, Felipemu Massovi a Scuderii Ferrari!!! Těšíme se již do Monaca!





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 89 bodů, 2 Kimi Räikkönen 85, 3 Fernando Alonso 72, 4 Lewis Hamilton 50, 5 Felipe Massa 45, 6 Mark Webber 42, 7 Romain Grosjean 26, 8 Paul di Resta 26, 9 Nico Rosberg 22, 10 Jenson Button 17, 11 Sergio Perez 12, 12 Daniel Ricciardo 7, 13 Adrian Sutil 6, 14 Nico Hulkenberg 5, 15 Jean-Eric 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Red Bull Racing-Renault 131 bodů, Ferrari 117, Lotus-Renault 111, Mercedes 72, Force India-Mercedes 32, McLaren-Mercedes 29, STR-Ferrari 8, Sauber-Ferrari 5.




Nashledanou za 14 dnů v Monacu ...



V minulých letech to ve Španělsku vypadalo následovně:

2012 - GP Španělska přinesla premiérové vítězství Pastorovi Maldonadovi, přinesla i návrat Fernando Alonsa na stupně vítězů a další potupný výsledek Felipeho Massy. Do Barcelony přivezlo Ferrari vylepšené F2012 a pozitivní změny byly ihned vidět, když zejména Fernando Alonso stoupal pořadím. Kvalifikace a třetí místo (resp. druhé po diskvalifikaci nejrychlejšího Hamiltona) pro Alonsa bylo skutečně pozitivním potvrzením této tendence. Felipe Massa zůstal u svých setrvale špatných výkonů a zajel jen sedmnáctý čas. Barcelonské sluníčko proslunilo nedělní závod a nás určitě těšilo, že Fernando Alonso zvládnul start a ihned se vyhoupnul do čela, kde zůstal prakticky až do poloviny návodu, než převzal vedoucí pozici Pastor Maldonado. Vrcholem této GP byl dozajista souboj Alonso – Maldonado, kde venezuelan Maldonado tahal za delší konec provazu a též stíhací jízda Kimiho Raikkonena, který se mílovými kroky blížil k druhému Alonsovi. Zaslouženě vyhrál Maldonado s drobným náskokem před Alonsem, kterému se už na záda přilepil třetí Raikkonen.

2011 - Alonsův i Massův výkon z kvalifikace se dal označit za standardní. Alonsovo čtvrté místo, ale slibovalo, že závod by mohl skončit pro Alonsa výtečně, protože dosud bylo Ferrari vždy silnější v závodě než v kvalifikaci. Naprostou bombou byl proto start do GP, když Alonso předvedl ideální startovní reakci a geniálně využil souboje Webber – Vettel, aby se dostal až do vedení závodu, kde se mu dařilo s minimálním náskokem před Vettelem držet. Alonso však držel tempo špičky jen velmi krátce, tragédii pak dokonal přechod na tvrdé pneumatiky s nimiž ztrácel 1-2 vteřiny na kolo. To, že dojel do cíle na pátém místě se ztrátou větší než jedno kolo mluví samo za sebe. A co Massa? Smlouva u Ferrari i pro příští rok ho k extra výkonu nekatapultovala. Ano byla vidět jeho snaha s mírný posun vpřed, ale jedny hodiny a poté porucha převodovky ukončily jeho naděje na bodový zisk. O vítězství se tentokrát přetahovali jiní. Těmi byl Vettel a Hamilton. Vettel zaslouží uznání, že nezpanikařil a udržel klidnou mysl nejen v úvodu závodu, kdy ho předjel (a nyní již víme, že i blokoval Alonso), ale hlavně v závěru závody, když ho soustavně pronásledoval Hamilton. Ten se moc snažil dostat se do vedení, ale i když měl funkční KERS a mohl využívat výhody sklápěného zadního křídla, nikdy neměl dostatečnou rychlost a i proto počtvrté v této sezóně vyhrál Vettel.

2010 - Ferrari podobně jako ostatní teamy přivezlo do Barcelony mnoho vylepšení. Na výsledku se to však moc neprojevilo. To bylo patrné i v kvalifikaci, kde lepší časy pro Ferrari zajížděl Alonso. Úvod velké ceny moc napětí s výjimkou startu nepřinesl. O hlavní zápletku se postarali Schumacher a Button. Jenson Button se snažil dostat přes Michaela Schumachera, ale ten jel jako za starých časů a byť měl horší auto, Button své výhody nedokázal využít. V Red Bullu opět experimentovali s brzdami a opět jako v GP Austrálie na to doplatil Vettel. Tentokrát dokázal alespoň dojet na třetím místě (v Austrálii havaroval). Webber si svou bezchybnou jízdou zajistil další vítězství. Mnoho štěstí na techniku neměl ani Hamilton. Jemu v předposledním kole praskla levá přední pneumatika a jeho do té doby jistá druhá příčka byla nenávratně ztracena. Felipe Massa byl prakticky po celou dobu závodu zablokován Buttonem. Nutno však přiznat, že na nějaké velké útočení to ze strany Massy nebylo. Ve chvíli, kdy mu zkřížil cestu pomalý Chandhok to hrozilo i havárií, naštěstí si Massa jen drobně poškodil levou půlku předního spoileru. Fernando Alonso si jel prakticky svůj závod. Po startu mu rychle ujel třetí Hamilton a pátý Button měl také slušný odstup. K posunu vpřed mu pomohly problémy Vettela a Hamiltona. Bylo to o to sladší, že se jelo na Alonsovo domácí půdě. Diváci po závodě Alonsa odměnili obrovským aplausem a slyšitelné skandování „Alonso, Alonso“ bylo elektrizující.

2009 - Hlášení jezdců o nefungujícím autě bylo tentokrát doplněno i o hlášení o nedostatku paliva. Srdnatě bojující Massa byl nucen řešit neschopnost týmu správně natankovat auto značným zpomalením a s notnou dávkou štěstí dojel do cíle. Raikkonen těžil z postartovního demolition derby (kolize Trulli – Sutil – Buemi - Bourdais) a již po prvním kole byl desátý. Později předváděl krásný souboj s Heidfeldem, který byl ozdobou celé velké ceny. O výsledku souboje však rozhodla technika, když se jeho Ferrari F60 zastavilo.

2008 - Ferrari poprvé použilo svou modifikovanou příď, ve které je zakomponován otvor, který zvyšuje přítlak na přední nápravu a také usměrňuje proudění vzduchu směrem na komín vozu. Závod dramatizovaly hlavně kolize a havárie některých jezdců. Zajímavý závod sliboval již nájezd na startovní rošt. Přemotivovaný Alonso málem ani neodstartoval, když mu na začátku startovní rovinky uklouzlo auto. Startovat z čisté strany tratě se vyplácí. Massa ani Raikkonen nedali Alonsovi šanci a ihned se ujali vedení, které až do cíle nepustili. Očekávanou melu prvního kola obstaral Sutil a Vettel. Sérii dalších kolizí a průšvihů završil Kovalainen. Po defektu levé přední pneumatiky se jeho vůz nedal řídit a Heiki proto nemohl nijak zabránit tvrdému nárazu do bariéry z pneumatik. Pod tuto bariéru se dokonale zavrtal a pohled na bezmocné traťové komisaře a Kovalainena pod pneumatikami nebyl opravdu pěkný. Přehlídku malérů prodloužil Barrichello a po něm i Coulthard s Glockem. Problémy se naštěstí vyhnuly Massovi i Raikkonenovi a ti tak mohli přivézt do týmové pokladničky 18 bodů.

2007 - Massa v úvodu závodu vyškolil Alonsa a uhájil své pole position, když se pak Alosno na domácí půdě musel sklonit i před Hamiltonem nesl to opravdu nelibě. Moc nadšený nebyl ani Raikkonen, po devíti kolech ho zradila technika jeho monopostu.

2006 - Tento rok byla GP Španělska nudnou podívanou. Schumacher startoval jako třetí a Massa čtvrtý. V závodě se toho mnoho neudálo a tak je nutno alespoň zmínit, že se Schumacher propracoval na druhé místo.

2005 - Osmý kvalifikační čas Schumachera a Barrichello bez kvalifikačního času dávaly tušit, že to v závodě nebude vůbec snadné. A nebylo .... Schumacher po defektu levé přední pneumatiky odstoupil a Barrichello dojel na prvním nebodované pozici.

2004 - Schumacher měl na startu nejlepší výchozí pozici, Barrichello byl pátý, v cíli závodu byl Schumacher opět na nejvyšší pozici a Barrichello si polepšil na druhou. Svou chvilku slávy zažil i běžec na cílové rovince.

2003 - Tým Ferrari poprvé nasadil model F2003-GA. V F2003-GA si vyjel pole position Schumacher, v první řadě ho doplnil Barrichello. Barrichello v závodě svou pozici neudržel s dojel třetí.

2002 - Ferrari obsadilo první řadu na startu. Mnoho radosti neužil druhý Barrichello, který ani neodjel do zahřívacího kola a závod pro něj skončil. Schumacher svou první pozici udržel a zvítězil.

2001 - I tento rok získal pole position Schumacher. V průběhu velké ceny se propadl za Häkkinena. Ten se už těšil na své velké vítězství, ale v průběhu posledního kola jej postihla porucha. Cíl neviděl a současně musel přepustit své první místo Schumacherovi. Cil neviděl ani Barrichello, který odstoupil s poškozeným závěsem levého předního kola.

2000 - Pole position získal Schumacher, ale zvítězil Häkkinen.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ N. Rosberg

2/ L. Hamilton
3/ S. Vettel

4/ K. Räikkönen
5/ F. Alonso

6/ R. Grosjean
7/ M. Webber

8/ S. Perez
9/ F. Massa

10/ P. di Resta
11/ D. Ricciardo

12/ J.-E. Vergne
13/ A. Sutil

14/ J. Button
15/ N. Hulkenberg

16/ V. Bottas
17/ P. Maldonado

18/ G. van der Garde
19/ E. Gutierrez

20/ J. Bianchi
21/ M. Chilton

22/ Ch. Pic


PRŮBĚH ZÁVODU




START Massa - velmi pěkně, Alonso - průměr....
1
Alonso - Raikkonen
1
Alonso - Hamilton
2
Massa - Perez
3
Rosberg - Vettel - Alonso - Hamilton - Raikkonen - Massa - Perez - Sutil - Grosjean
7
Webber - 1.pit
8
Massa - Hamilton
8
Massa - pit, Sutil - pit
8
Grosjean - defekt zavěšení - pit - out
9
Alonso - pit, Hamilton - pit
10
Rosberg, Vettel, Raikkonen - pit
11
Alonso - Vettel
13
Alonso - Rosberg
13
Massa - Rosberg
15
Alonso - Vettel - Massa - Raikkonen - Rosberg - Webber - Perez
20
Massa - pit
21
Alonso - pit
22
Massa - Perez - Ricciardo
22
Garde - uvolněné kolo - pit - out
24
Massa - Rosberg
24
Vettel - pit
30
Alonso - Massa - Vettel - Raikkonen - Webber - Resta - Hulkenberg - Perez
33
Raikkonen - Vettel
35
Hulkenberg - Vergne - kolize v boxech
36
Alonso, Massa, Webber - pit
39
Alonso - Raikkonen
46
Raikkonen - pit z 2.místa
49
Alonso - pit z 1. místa na 1.místo
51
Massa, Vettel - pit
53
Alonso - Raikkonen - Massa - Vettel


CÍL Alonso - Räikkönen - Massa - Vettel - Webber - Rosberg - di Resta - Button - Perez - Ricciardo - Gutierrez - Hamilton - Sutil - Maldonado - Hulkenberg - Bottas - Pic - Bianchi - Chilton




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners