Pohled do minulosti Turecké GP
2009 - Ferrari po nadějné GP Španělska a Monaca opět sklouzlo směrem, který nebyl moc příjemný. Oproti McLarenu na tom bylo Ferrari pořád ještě velmi dobře. Ferrari bylo v závodě nemastné neslané. Start vypadal úžasně, ale to bylo tak všechno, protože již v průběhu prvního kola se ukázaly hranice rychlosti vozu Ferrari F60ů. Přesto 3 body do pohárů konstruktérů a jezdeckého hodnocení, které získal Massa nejsou špatné. Raikkonena nebylo po celý závod skoro vidět. Zaujal snad jen stížností na funkčnost předního spoileru (zřejmě hlavně v důsledku kolizní situace způsobené Massou). Přesto dojel jen 3 vteřiny za posledním bodujícím Glockem.
2008 - nájezd Raikkonena a Kovalainena do první zatáčky byl napínavý a bylo velkým štěstím, že z toho Raikkonenův přední spoiler vyšel dobře, narozdíl od Kovalainenovy zadní levé pneumatiky. Napětí do závodu vnesla strategie Lewise Hamiltona, který jel na tři zastávky v boxech. Díky lehčímu vozu si jednoduše pohrál s Massou a poté co jej předjel, ihned mu rychle odjel. Velké oddychnutí přinesla Hamiltonova brzká zastávka v boxech a opětovné krátké čerpání paliva. Potom už to bylo jen o tom, zda Hamilton bude dostatečně rychlý aby se udržel před Raikkonenem. Strategické hrátky Hamiltonovi vyšly, Raikkonena udržel za sebou a vyjel si druhé místo. Již třetí vítězství v Turecké GP získal Massa.
2007 - vcelku nudná velká cena přinesla teamu Ferrari double ...paradoxní. Poleposition získal Massa, druhý byl Hamilton a třetí Raikkonen. Již krátce po startu bylo v čele duo Ferrari v pořadí Massa - Raikkonen. O smůle a štěstí vyprávěl Hamilton, kterého postihl defekt pravé přední pneumatiky, ztratil však jen minimálně a dojel pátý (v podobné situaci by jistě Massa i Raikkonen nezískali ani jeden bod). Vyhrál Massa, druhý byl Raikkonen a opět se diskutovalo, zda Massa nerozhodl v boji o titul v neprospěch Raikkonena. Dnes již víme, že tomu tak nebylo.
2006 - první řadu na startu obsadil Massa a Schumacher a ve stejném pořadí oba kroužili i v začátku závodu. Ve třináctém kole však doslova zaparkoval v první zatáčce Liuzzi a vedení závodu na trať poslalo safety car. To vyvolalo závod v boxech. Ferrari poslalo do boxů oba svoje vozy najednou. Schumacher musel čekat na odbavení Massy a mezitím se před něj dostal Alonso. Až do konce závodu se Michael před Alonsa nedokázal dostat a mohl si za to i trochu sám, neboť se na chvíli ocitl mimo trať. Massa si tak připsal vítězství a Schumacher další bodovou ztrátu na Alonsa.
2005 - Schumacher startoval až z předposledního místa a v první kole předjel 8 soupeřů. Barrichello to také neměl snadné, když startoval z jedenáctého místa. Ve třináctém kole kolidoval Schumacher s Villeneuvem, oba pak museli do boxů. Mechanici se snažili Michaelovo auto opravit, ale to se jim nepovedlo a Schumacher musel odstoupit. Barichello dojel jen desátý.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners