Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Turkey 2010

Grand Prix Turkey 2010

Jaroslav Hanus, datum vydání 30.5.2010

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Turkey 2010
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Scuderia Ferrari absolvovala svou 800. velkou cenu, ale hrdě na ní vzpomínat nebude.



Termín
30.5.2010
Okruh
Otodrom Istanbul
Počasí
proměnlivo - jasno až déšť
Pole position
Mark Webber
Vítěz
Lewis Hamilton


Hrdě na ní vzpomínat nebude, neboť sedmé a osmé místo jsou sice bodované příčky, ale to je tak vše. O vítězství bojoval někdo jiný. Scuderia Ferrari nám slibovala, byť opatrně, že se po nevydařené sezóně vrátí zpět na výsluní. Zdá se však, že po záblescích z úvodu sezóny, se výkonnost obou vozů Ferrari vrací zpět na loňskou úroveň. A to je rozhodně velká škoda a to i protože je letošní sezóna zatím velmi vyrovnaná. Snad budou současné výkony pro Ferrari dostatečným varováním, aby začalo pracovat intenzivněji na návratu na čelo.

Velká cena Turecka neuspala snad jen příznivce Red Bullu a McLarenu, protože těsně jedoucí vláček kvarteta vozů těchto stájí byl tím hlavním co kamery zaznamenaly. Nejvíce aktivity dlouhodobě prokazoval Hamilton a až na jednu výjimku se nikdy nedostal do situace kdyby reálně ohrozil Red Bull před sebou. Do hlavní role se proto pasoval Vettel. Když začalo jemně pršet využil zaváhání Webbera a v nájezdu do již byl o kus auta předním. Čekal však, že Webber se bude chovat jako týmový kolega a na brždění mu udělá alespoň trochu místa. Neudělal. Držel si svou tvrdě defenzivní stopu a čekal co Vettel na navlhlé a hrbolaté trati provede. Vettel si z Webbera udělal mobilní svodidla, vyřadil sebe ze závodu a Webbera poslal pro nový přední spoiler. Tím spadlo dvojité vítězství do klína jezdcům McLarenu, kteří se mezi sebou také za pár kol kočkovali, ale narozdíl od Vettela mají zkušenosti a narozdíl od Webbera mají rozum, proto předvedli krásný souboj, kde byl jen jeden lehký kontakt, který úspěšně přestáli.

To že se dá předjíždět i s Ferrari dokázal Alonso, když v závěru závodu svedl velmi pěkný a úspěšný boj s Petrovem. Petrov na svou přehnanou snahu doplatil defektem pneumatiky, následným pitstopem a výpadkem z bodovaných pozic.Petrov si zlepšil náladu alespoň zajetím nejrychlejšího kola v závodě.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Mark Webber 93 bodů, Jenson Button 88, Lewis Hamilton 84, Fernando Alonso 79, Sebastian Vettel 78, Robert Kubica 67, Felipe Massa 67, Nico Rosberg 66, Michael Schumacher 34, Adrian Sutil 22, Vitantonio Liuzzi 10, Rubens Barrichello 7, Vitaly Petrov 6, Jaime Alguersuari 3, Sebastien Buemi 1, Kamui Kobayashi 1, Nico Hulkenberg 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: McLaren-Mercedes 172 bodů, RBR-Renault 171, Ferrari 146, Mercedes GP 100, Renault 73, Force India-Mercedes 32, Williams-Cosworth 8, STR-Ferrari 4, BMW Sauber-Ferrari 1.




Nashledanou za 14 dnů v Kanadě...



V minulých letech to v Turecku vypadalo následovně:

2009 - Ferrari po nadějné GP Španělska a Monaca opět sklouzlo směrem, který nebyl moc příjemný. Oproti McLarenu na tom bylo Ferrari pořád ještě velmi dobře. Ferrari bylo v závodě nemastné neslané. Start vypadal úžasně, ale to bylo tak všechno, protože již v průběhu prvního kola se ukázaly hranice rychlosti vozu Ferrari F60ů. Přesto 3 body do pohárů konstruktérů a jezdeckého hodnocení, které získal Massa nejsou špatné. Raikkonena nebylo po celý závod skoro vidět. Zaujal snad jen stížností na funkčnost předního spoileru (zřejmě hlavně v důsledku kolizní situace způsobené Massou). Přesto dojel jen 3 vteřiny za posledním bodujícím Glockem.

2008 - nájezd Raikkonena a Kovalainena do první zatáčky byl napínavý a bylo velkým štěstím, že z toho Raikkonenův přední spoiler vyšel dobře, narozdíl od Kovalainenovy zadní levé pneumatiky. Napětí do závodu vnesla strategie Lewise Hamiltona, který jel na tři zastávky v boxech. Díky lehčímu vozu si jednoduše pohrál s Massou a poté co jej předjel, ihned mu rychle odjel. Velké oddychnutí přinesla Hamiltonova brzká zastávka v boxech a opětovné krátké čerpání paliva. Potom už to bylo jen o tom, zda Hamilton bude dostatečně rychlý aby se udržel před Raikkonenem. Strategické hrátky Hamiltonovi vyšly, Raikkonena udržel za sebou a vyjel si druhé místo. Již třetí vítězství v Turecké GP získal Massa.

2007 - vcelku nudná velká cena přinesla teamu Ferrari double ...paradoxní. Poleposition získal Massa, druhý byl Hamilton a třetí Raikkonen. Již krátce po startu bylo v čele duo Ferrari v pořadí Massa - Raikkonen. O smůle a štěstí vyprávěl Hamilton, kterého postihl defekt pravé přední pneumatiky, ztratil však jen minimálně a dojel pátý (v podobné situaci by jistě Massa i Raikkonen nezískali ani jeden bod). Vyhrál Massa, druhý byl Raikkonen a opět se diskutovalo, zda Massa nerozhodl v boji o titul v neprospěch Raikkonena. Dnes již víme, že tomu tak nebylo.

2006 - první řadu na startu obsadil Massa a Schumacher a ve stejném pořadí oba kroužili i v začátku závodu. Ve třináctém kole však doslova zaparkoval v první zatáčce Liuzzi a vedení závodu na trať poslalo safety car. To vyvolalo závod v boxech. Ferrari poslalo do boxů oba svoje vozy najednou. Schumacher musel čekat na odbavení Massy a mezitím se před něj dostal Alonso. Až do konce závodu se Michael před Alonsa nedokázal dostat a mohl si za to i trochu sám, neboť se na chvíli ocitl mimo trať. Massa si tak připsal vítězství a Schumacher další bodovou ztrátu na Alonsa.

2005 - Schumacher startoval až z předposledního místa a v první kole předjel 8 soupeřů. Barrichello to také neměl snadné, když startoval z jedenáctého místa. Ve třináctém kole kolidoval Schumacher s Villeneuvem, oba pak museli do boxů. Mechanici se snažili Michaelovo auto opravit, ale to se jim nepovedlo a Schumacher musel odstoupit. Barichello dojel jen desátý.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ M.Webber

2/ L.Hamilton
3/ S.Vettel

4/ J.Button
5/ M.Schumacher

6/ N.Rosberg
7/ R.Kubica

8/ F.Massa
9/ V.Petrov

10/ K.Kobajashi
11/ A.Sutil

12/ F.Alonso
13/ P.de la Rosa

14/ S.Buemi
15/ R.Barrichello

16/ J.Alguersuari
17/ N.Hülkenberg

18/ V.Liuzzi
19/ J.Trulli

20/ H.Kovalainen
21/ T.Glock

22/ B.Senna
23/ L.di Grassi

24/ K.Chandhok


PRŮBĚH ZÁVODU



di Grassi - start z boxů
START bez problémů
1
Hülkenberg - pit
1
Buemi - pit
1
Webber - Hamilton - Vettel - Button - Schumacher - Rosberg - Kubica - Massa - 12.Alonso
11
Alonso - pit
13
Massa - pit, Kubica - pit
14
Vettel - pit
15
Webber + Hamilton - pit
17
Button - pit
24
Webber - Vettel - Hamilton - Button - Schumacher - Rosberg - Kubica - Massa - Petrov - Alonso
34
Trulli - out
35
Kovalainen - out
40
Vettel - Webber - kolize, Vettel - out
42
Webber - pit
46
Hamilton - Button - Webber - Schumacher
48
Button - Hamilton
49
Hamilton - Button
54
Alonso - Petrov
55
Petrov - pit
56
Chandhok - out


CÍL Hamilton- Button - Webber - Schumacher -Rosberg - Kubica - Massa - Alonso - Sutil - Kobayashi - de la Rosa - Alguersuari - Liuzzi - Barrichello - Petrov - Buemi - Hulkenberg - Glock - di Grassi- Chandhok




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners