Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Turkey 2011

Grand Prix Turkey 2011

Jaroslav Hanus, datum vydání 8.5.2011

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Turkey 2011
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari se opatrně vrací na výsluní! Po vlažnějším začátku sezóny se již snad začíná blýskat na lepší časy. Dnešní výkon Fernanda Alonsa byl překvapivě skvělý.



Termín
8. 5. 2011
Okruh
Otodrom Istanbul
Počasí
jasno, hezky
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Sebastian Vettel




Okruh v Istanbulu vždy Ferrari docela padnul (přesvědčit se o tom můžete níže v historické rekapitulaci). Ale jak tomu bude letos? Ferrari slibovalo pro GP Turecka velké zlepšení, později však raději samo mírnilo očekávání svých fanoušků, když oznámilo, že ono „drastické“ zrychlení přijde až s GP Kanady.

Sobotní kvalifikace asi mnoho fanoušků Ferrari nenadchla. Alonso byl jen pátý a Massa nešťastně desátý. Oba šetřili pneumatiky pro závod. Nedělní velká cena byla opět ve znamení Red Bullu a hlavně Sebastiana Vettela. Bylo však velmi zajímavé sledovat jednotlivé časy Vettela, Webbera a Alonsa, protože byly velmi srovnatelné. Alonso dokázal řadu kol zajíždět nejlepší časy z této trojice. I díky tomu se Alonso pohyboval na druhém místě a až v závěru závodu neudržel ostré tempo Marka Webbera a musel se spokojit s třetí pozicí. Po slabých výsledcích v úvodu sezóny je však i toto třetí místo malé vítězství, velké vítězství je pak to, že Alonso dokázal držet krok s vedoucím týmem poháru konstruktérů. Pozitivní je i to, že Alonso dokázal ujet čtvrtému Hamiltonovi o více než půl minuty.

Felipe Massa nebude z Turecka odjíždět s nejlepším pocitem. Startoval z desáté pozice, celý závod bojoval se soupeři i s vlastním týmem, když mu nedokázal během jednoho z pitstopů vyměnit všechny pneumatiky v adekvátním čase (ostatně ani první pitstop, kdy se Massa propadl zpět za Hamiltona nebyl vůbec dobrý). Luca Montezemolo by měl zřejmě udělat další motivační seanci, kde konstruktéry pochválí a mechanici pro pitstopy dostanou naordinován řádný trénink svých dovedností. Massa se musel neustále snažit dostat vpřed, ale vzhledem k tomu, že do cíle dorazil na prvním nebodovaném (jedenáctém) místě, nelze tuto snahu hodnotit jako efektivní. Pokud by se hrálo na kdyby .... kdyby tým pracoval jak má .... nebo ... kdyby Felipe nepokoušel své štěstí jedním výletem mimo trať .... jistě byl Massa dojel minimálně na desátém místě před Kobayashim. Na kdyby se ale nehraje...

Za 14 dnů nás čeká závod v Španělsku. Doufejme, že Ferrari bude pokračovat ve stoupající formě a kromě Alonsa nám bude radost dělat i Massa. Držíme jim palce.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 93 bodů, Lewis Hamilton 59, Mark Webber 55, Jenson Button 46, Fernando Alonso 41, Felipe Massa 24, Nick Heidfeld 21, Vitaly Petrov 21, Nico Rosberg 20, Kamui Kobayashi 8, Michael Schumacher 6, Sebastien Buemi 6, Adrian Sutil 2, Paul di Resta 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: RBR-Renault 148 bodů, McLaren-Mercedes 105, Ferrari 65, Renault 42, Mercedes 26, Sauber-Ferrari 8, STR-Ferrari 6, Force India-Mercedes 4.




Nashledanou za 14 dnů ve Španělsku...



V minulých letech to v Turecku vypadalo následovně:

2010 - Velká cena Turecka neuspala snad jen příznivce Red Bullu a McLarenu, protože těsně jedoucí vláček kvarteta vozů těchto stájí byl tím hlavním co kamery zaznamenaly. Nejvíce aktivity dlouhodobě prokazoval Hamilton a až na jednu výjimku se nikdy nedostal do situace kdyby reálně ohrozil Red Bull před sebou. Do hlavní role se proto pasoval Vettel. Když Webber zpomalil pro nedostatek benzínu, snažil se situace využít Vettel. Čekal však, že se Webber bude chovat jako týmový kolega a na brždění mu udělá alespoň trochu místa. Neudělal. Držel si svou tvrdě defenzivní stopu a čekal co Vettel na navlhlé a hrbolaté trati provede. Vettel si z Webbera udělal mobilní svodidla, vyřadil sebe ze závodu a Webbera poslal pro nový přední spoiler. Tím spadlo dvojité vítězství do klína jezdcům McLarenu, kteří se mezi sebou také za pár kol kočkovali, ale narozdíl od Vettela měli zkušenosti a narozdíl od Webbera měli i rozum, proto předvedli krásný souboj, kde byl jen jeden lehký kontakt, který úspěšně přestáli. To že se dá předjíždět i s Ferrari dokázal Alonso, když v závěru závodu svedl velmi pěkný a úspěšný boj s Petrovem. Petrov na svou přehnanou snahu doplatil defektem pneumatiky, následným pitstopem a výpadkem z bodovaných pozic.Petrov si zlepšil náladu alespoň zajetím nejrychlejšího kola v závodě. Hrdě ale na GP Turecka vzpomínat nelze, neboť sedmé a osmé místo jsou sice bodované příčky, ale to je tak vše.

2009 - Ferrari po nadějné GP Španělska a Monaca opět sklouzlo směrem, který nebyl moc příjemný. Oproti McLarenu na tom bylo Ferrari pořád ještě velmi dobře. Ferrari bylo v závodě nemastné neslané. Start vypadal úžasně, ale to bylo tak všechno, protože již v průběhu prvního kola se ukázaly hranice rychlosti vozu Ferrari F60ů. Přesto 3 body do pohárů konstruktérů a jezdeckého hodnocení, které získal Massa nejsou špatné. Raikkonena nebylo po celý závod skoro vidět. Zaujal snad jen stížností na funkčnost předního spoileru (zřejmě hlavně v důsledku kolizní situace způsobené Massou). Přesto dojel jen 3 vteřiny za posledním bodujícím Glockem.

2008 - nájezd Raikkonena a Kovalainena do první zatáčky byl napínavý a bylo velkým štěstím, že z toho Raikkonenův přední spoiler vyšel dobře, narozdíl od Kovalainenovy zadní levé pneumatiky. Napětí do závodu vnesla strategie Lewise Hamiltona, který jel na tři zastávky v boxech. Díky lehčímu vozu si jednoduše pohrál s Massou a poté co jej předjel, ihned mu rychle odjel. Velké oddychnutí přinesla Hamiltonova brzká zastávka v boxech a opětovné krátké čerpání paliva. Potom už to bylo jen o tom, zda Hamilton bude dostatečně rychlý aby se udržel před Raikkonenem. Strategické hrátky Hamiltonovi vyšly, Raikkonena udržel za sebou a vyjel si druhé místo. Již třetí vítězství v Turecké GP získal Massa.

2007 - vcelku nudná velká cena přinesla teamu Ferrari double ...paradoxní. Poleposition získal Massa, druhý byl Hamilton a třetí Raikkonen. Již krátce po startu bylo v čele duo Ferrari v pořadí Massa - Raikkonen. O smůle a štěstí vyprávěl Hamilton, kterého postihl defekt pravé přední pneumatiky, ztratil však jen minimálně a dojel pátý (v podobné situaci by jistě Massa i Raikkonen nezískali ani jeden bod). Vyhrál Massa, druhý byl Raikkonen a opět se diskutovalo, zda Massa nerozhodl v boji o titul v neprospěch Raikkonena. Dnes již víme, že tomu tak nebylo.

2006 - první řadu na startu obsadil Massa a Schumacher a ve stejném pořadí oba kroužili i v začátku závodu. Ve třináctém kole však doslova zaparkoval v první zatáčce Liuzzi a vedení závodu na trať poslalo safety car. To vyvolalo závod v boxech. Ferrari poslalo do boxů oba svoje vozy najednou. Schumacher musel čekat na odbavení Massy a mezitím se před něj dostal Alonso. Až do konce závodu se Michael před Alonsa nedokázal dostat a mohl si za to i trochu sám, neboť se na chvíli ocitl mimo trať. Massa si tak připsal vítězství a Schumacher další bodovou ztrátu na Alonsa.

2005 - Schumacher startoval až z předposledního místa a v první kole předjel 8 soupeřů. Barrichello to také neměl snadné, když startoval z jedenáctého místa. Ve třináctém kole kolidoval Schumacher s Villeneuvem, oba pak museli do boxů. Mechanici se snažili Michaelovo auto opravit, ale to se jim nepovedlo a Schumacher musel odstoupit. Barichello dojel jen desátý.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S. Vettel

2/ M. Webber
3/ N. Rosberg

4/ L. Hamilton
5/ F. Alonso

6/ J. Button
7/ V. Petrov

8/ M. Schumacher
9/ N. Heidfeld

10/ F. Massa
11/ R. Barrichello

12/ A. Sutil
13/ P. di Resta

14/ P. Maldonado
15/ S. Perez

16/ S. Buemi
17/ J. Alguersuari

18/ H. Kovalainen
19/ J. Trulli

20/ J. d'Ambrosio
21/ V. Liuzzi

22/ T. Glock
23/ N. Karthikeyan

24/ K. Kobayashi


PRŮBĚH ZÁVODU



Glock - oprava - start z boxů? - out
START Alonso - dobře, Webber - špatně
1
Alonso - Hamilton
1
Perez - pit - přední spoiler
1
Vettel - Rosberg - Webber - Button - Alonso - Hamilton - Schumacher - Petrov - Heidfeld - Massa
2
Schumacher - Petrov - kolize
2
Schumacher - pit - výměna předního spoileru
7
Alonso - Rosberg
9
Massa - Hamilton
9
Massa, Hamilton - pit
10
Alonso, Webber - pit
11
Vettel - pit
13
Vettel - Button
14
Vettel - WEbber - Alonso - Hamilton - Rosberg - Massa - Button - Petrov
20
Massa - Rosberg a zpět
20
Hamilton - pit
21
Massa - Rosberg
21
Button - Rosberg
23
Massa - Button
23
Massa - pit
29
Alonso - Webber
34
Button - Massa
34
Hamilton - pit - problémy s pravým předním kolem
34
Massa - pit
35
Webber - pit
35
Massa - mimo trať
35
Massa - Kobayashi
36
Alonso - pit - před Webbera
39
Massa - Schumacher
44
di Resta - out

Maldonado - penalty
45
Webber - pit
46
Alonso - pit
47
Massa - pit - problémy s pravým zadním kolem
52
Webber - Alonso
52
Massa - Schumacher
52
Schumacher - Massa
53
Massa - Alguersuari
54
Massa - Schumacher


CÍL Vettel - Webber - Alonso - Hamilton - Rosberg - Button - Heidfeld - Petrov - Buemi - Kobayashi - Massa - Schumacher - Sutil - Perez - Barrichello - Alguersuari - Maldonado - Trulli - Kovalainen - d'Ambrosio - Karthikeyan - Liuzzi




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners