Boj o titul mezi jezdci McLarenu pokračoval i v USA, kde se řešil především finančí krach týmů Caterham a Marussia.
Termín 2.11.2014 |
Okruh Circuit of The Americas, Austin |
Počasí jasno, teplo |
Pole position Nico Rosberg |
Vítěz Lewis Hamilton |
Exekuce a insolvence dostihly týmy Caterham a Marussia, které do amerického Austinu nedorazily. To vyvolalo velmi bouřlivou diskusi na téma budoucnost Formule 1 a bude velmi zajímavé sledovat zda tato diskuse bude mít i nějaký výstup, nebo opět vyšumí jako vždy předtím.
Nízký počet aut v kvalifikaci způsobil potřebu narychlo změnit kvalifikační formát, zmatek přidělal i Vettel, kterému se nechtělo do kvalifikace vůbec vyjet, neboť stejně již dopředu věděl, že bude startovat z boxů, kvůli výměně motoru. Kvalifikaci vyhrál Rosberg, to ačkoliv předchozí tréninky ovládl Hamilton. Alonso byl šestý a Raikkonen devátý.
Závod byl hned v prvním kole zpomalen safety car fází, když byl závod znovu odstartován, ihned podlehl útočícímu Ricciardovi. Duo Alonso – Raikkonen pak jezdilo mnoho kol za sebou. Na trati jsme dnes viděli relativně větší množství soubojů a bylo příjemné vidět, že i naši jezdci jsou schopni předjíždět. Snad jen, že kdysi předjížděli, aby vyhrávali, dnes jsou rádi za šesté místo, Raikkonen je rád když se vejde do první desítky a dnes se i díky nesmyslnému počtu zastávek v boxech na body nedostal. Alonsovu ztrátu 1,5 minuty na vítěze raději ani nevidět. V závodě zvítězil Hamilton, který na trati předjel Rosberga, připsal si tím další důležité body na cestě za titulem, v poslední GP se bude udílet dvojnásobek bodů, každý bod náskoku má proto nyní velký význam.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Lewis Hamilton 316 bodů, Nico Rosberg 292, Daniel Ricciardo 214, Valtteri Bottas 155, Sebastian Vettel 149, Fernando Alonso 149, Jenson Button 94, Felipe Massa 83, Nico Hulkenberg 76, Kevin Magnussen 53, Sergio Perez 47, Kimi Räikkönen 47, Jean-Eric Vergne 23, Romain Grosjean 8, Daniil Kvyat 8, Jules Bianchi 2, Pastor Maldonado 1.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 608 bodů, Red Bull Racing-Renault 363, Williams-Mercedes 238, Ferrari 196, McLaren-Mercedes 147, Force India-Mercedes 123, STR-Renault 31, Lotus-Renault 9, Marussia-Ferrari 2.
Nashledanou za 7 dnů v Brazílii ...
V roce 2012 to při GP USA vypadalo takto:
2013 - V kvalifikaci do Q3 nepostoupil Massa, který zajel jen patnáctý čas a šestý Alonso tak alespoň trochu zachraňoval čest týmu. Samotný závod po bezchybném startu v podání Sebastiana Vettela byl dlouho velmi nudný, který zachraňovalo jen pár soubojů, které se odehrály na trati. Pozitivní bylo, že se Alonso dokázal posunout na pátou pozici a tuto v závěru i uhájit. Negativní bylo, že Massa nedokázal získat ani jeden bod.
2012 - Návrat na závodní půdu do USA nepřinesl Scuderii Ferrari mnoho dobrého. Ferrari opět nedokázalo zrychlit svůj vůz a tak musel Fernando Alonso opět bojovat ze zadních pozic. V trénincích to i v Austinu nevypadalo až tak zle, ale plná pravda se projevila v kvalifikaci. Alonso stačil pouze na deváté místo. K sedmé startovní pozici mu pomohl Grosjean a pak také jeho týmový kolega Massa, kterému záměrně vyměnili převodovku, aby mohl Alonso startoval z čistější strany tratě. Oběť, kterou poskytl Massa se vyplatila, protože Alonso se hned v úvodu závodu dostal na čtvrté místo. Když ze závodu odstoupil do té doby třetí Webber, obsadil Alonso bronzovou pozici, kterou už do konce závodu nepustil. Vedoucí duo Vettel – Hamilton jezdil jinou ligu než Alonso, svědčí i tom i tragická ztráta Fernanda v cíli. Massa dojel jen těsně za Alonsem.
2007 - Ani GP USA nepřinesla pronikavé zlepšení do výsledků Ferrari, ale abychom nebyli nespravedliví, zas tak špatné to nebylo, třetí a čtvrté místo se počítá a je za něj stále slušných 11 bodů. Nezměnil se ani vítěz, kterým se stal opět Hamilton. Tentokrát se do závodu nezapojil safety car a hned byl na trati „klid“. Nezapojil se ani Robert Kubica, který dostal preventivní lékařský zákaz a proto ho nahradil Sebastian Vettel, který svou příležitost naplno využil a vybojoval si svůj první bod v F1.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ N. Rosberg | |
2/ L. Hamilton | |
3/ V. Bottas | |
4/ F. Massa | |
5/ D. Ricciardo | |
6/ F. Alonso | |
7/ K. Magnussen | |
8/ K. Räikkönen | |
9/ A. Sutil | |
10/ P. Maldonado | |
11/ S. Perez | |
12/ J. Button | |
13/ N. Hulkenberg | |
14/ J-E. Vergne | |
15/ E. Gutierrez | |
16/ R. Grosjean | |
17/ D. Kvyat | |
18/ S. Vettel |
PRŮBĚH ZÁVODU
Vettel – start z boxů |
|
START | Alonso – dobře + Räikkönen – velmi dobře |
1 |
Perez – Sutil – kolize, Sutil – out, Perez – pit – out |
2 |
Safety car |
2 |
Rosberg – Hamilton – Massa – Bottas – Alonso – Ricciardo – Räikkönen |
5 |
Restart |
5 |
Ricciardo – Alonso |
16 |
Alonso – pit, Hamilton – pit |
18 |
Hulkenberg – out |
18 |
Alonso – Vettel |
24 |
Alonso – Button |
24 |
Hamilton – Rosberg |
27 |
Alonso – Magnussen |
27 |
Hamilton – Rosberg – Massa – Ricciardo – Alonso – 11. Räikkönen |
42 |
Räikkönen – pit |
43 |
Alonso – pit |
46 |
Alonso – Vettel |
51 |
Räikkönen – kvyat |
53 |
Vettel – Räikkönen |
53 |
Räikkönen – pit |
CÍL | Hamilton - Rosberg - Ricciardo - Massa - Bottas - Alonso - Vettel - Magnussen - Vergne - Maldonado - Grosjean - Button - Räikkönen - Gutierrez - Kvyat |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners