V USA mělo Ferrari na pódiu oba své piloty, z vítězství se ale neradovali.
Termín 22.10.2017 |
Okruh Circuit of The Americas, Austin |
Počasí jasno, sucho |
Pole position Lewis Hamilton |
Vítěz Lewis Hamilton |
Ferrari se po tragickém vývoji posledních velkých cen opět dostalo do tempa. Zlepšení ukázala kvalifikaci, kde byl Vettel druhý a Raikkonen pátý. Do závodu skvěle odstartoval Vettel, který předjel Hamiltona a ujal se vedení. To mu bohužel nevydrželo dlouho a Hamilton si vzal vedení zpět. Vettel se ještě pokoušel zabojoval ostřejší strategií, ale Hamiltona neohrozil. Již se zdálo, že třetí dojede Raikkonen, ale v posledním kole jej předjel Verstappen a protože to nebylo úplně čisté předjetí, komisaři jej následně potrestali. Verstappen musel proto přepustit Raikkonenovi svou třetí pozici na pódium. Hamilton se opět přiblížil mistrovskému titulu, ale Vettelovo naděje stále žije.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Lewis Hamilton 331 bodů, Sebastian Vettel 265, Valtteri Bottas 244, Daniel Ricciardo 192, Kimi Räikkönen 163, Max Verstappen 123, Sergio Perez 86, Esteban Ocon 73, Carlos Sainz 54, Felipe Massa 36, Nico Hulkenberg 34, Lance Stroll 32, Romain Grosjean 28, Kevin Magnussen 15, Stoffel Vandoorne 13, Fernando Alonso 10, Jolyon Palmer 8, Pascal Wehrlein 5, Daniil Kvyat 5.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 575 bodů, Ferrari 428, Red Bull Racing TAG Heuer 315, Force India Mercedes 159, Williams Mercedes 68, Toro Rosso 53, Renault 48, Haas Ferrari 43, McLaren Honda 23, Sauber Ferrari 5.
Nashledanou za 7 dnů v Mexiku...
V minulých letech to při GP USA vypadalo takto:
2016 - Trápení Ferrari nemělo konce ani v další GP této sezóny, kterou hostil americký Austin. I v závodě bylo patrné, že Ferrari tahá za kratší konec provazu. Verstappen celkem jednoduše předjel Vettela i Raikkonena. A když mohlo Ferrari těžit alespoň z výpadku Verstappena došlo i na odstoupení jednoho z rudých vozů. Raikkonen vyjel z boxů aniž by měl řádně uchycena všechna kola a hned na výjezdu musel své auto odstavit. Vettel si jel hlavně v druhé půlce závod sám pro sebe. Na první trojku nestačil a za ním bylo také pusto, mohl si tak dovolit dojet těsně před koncem závodu pro novou sadu pneumatik, se kterou následně zajel nejrychlejší kolo závodu.
2013 - V kvalifikaci do Q3 nepostoupil Massa, který zajel jen patnáctý čas a šestý Alonso tak alespoň trochu zachraňoval čest týmu. Samotný závod po bezchybném startu v podání Sebastiana Vettela byl dlouho velmi nudný, který zachraňovalo jen pár soubojů, které se odehrály na trati. Pozitivní bylo, že se Alonso dokázal posunout na pátou pozici a tuto v závěru i uhájit. Negativní bylo, že Massa nedokázal získat ani jeden bod.
2012 - Návrat na závodní půdu do USA nepřinesl Scuderii Ferrari mnoho dobrého. Ferrari opět nedokázalo zrychlit svůj vůz a tak musel Fernando Alonso opět bojovat ze zadních pozic. V trénincích to i v Austinu nevypadalo až tak zle, ale plná pravda se projevila v kvalifikaci. Alonso stačil pouze na deváté místo. K sedmé startovní pozici mu pomohl Grosjean a pak také jeho týmový kolega Massa, kterému záměrně vyměnili převodovku, aby mohl Alonso startoval z čistější strany tratě. Oběť, kterou poskytl Massa se vyplatila, protože Alonso se hned v úvodu závodu dostal na čtvrté místo. Když ze závodu odstoupil do té doby třetí Webber, obsadil Alonso bronzovou pozici, kterou už do konce závodu nepustil. Vedoucí duo Vettel – Hamilton jezdil jinou ligu než Alonso, svědčí i tom i tragická ztráta Fernanda v cíli. Massa dojel jen těsně za Alonsem.
2007 - Ani GP USA nepřinesla pronikavé zlepšení do výsledků Ferrari, ale abychom nebyli nespravedliví, zas tak špatné to nebylo, třetí a čtvrté místo se počítá a je za něj stále slušných 11 bodů. Nezměnil se ani vítěz, kterým se stal opět Hamilton. Tentokrát se do závodu nezapojil safety car a hned byl na trati „klid“. Nezapojil se ani Robert Kubica, který dostal preventivní lékařský zákaz a proto ho nahradil Sebastian Vettel, který svou příležitost naplno využil a vybojoval si svůj první bod v F1.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ L. Hamilton | |
2/ S. Vettel | |
3/ V. Bottas | |
4/ D. Ricciardo | |
5/ K. Räikkönen | |
6/ E. Ocon | |
7/ C. Sainz | |
8/ F. Alonso | |
9/ S. Perez | |
10/ F. Massa | |
11/ D. Kvyat | |
12/ R. Grosjean | |
13/ M. Ericsson | |
14/ S. Vandoorne | |
15/ P. Wehrlein | |
16/ L. Stroll | |
17/ M. Verstappen | |
18/ K. Magnussen | |
19/ N. Hulkenberg | |
20/ B. Hartley |
PRŮBĚH ZÁVODU
START | Vettel – skvěle |
1 |
¨Vettel – Hamilton – Bottas – Ricciardo – Ocon – Räikkönen |
2 |
Räikkönen – Ocon |
4 |
Hülkenberg – out |
6 |
Hamilton – Vettel |
16 |
Ricciardo – out |
16 |
Vettel – pit |
18 |
Hamilton – Räikkönen – Verstappen – Vettel – Bottas |
20 |
Räikkönen – pit |
25 |
Alonso – out |
35 |
Hamilton – Vettel – Bottas – Räikkönen |
38 |
Vettel – pit |
42 |
Räikkönen – Bottas |
47 |
Magnussen – Ericsson – kolize |
51 |
Vettel – Bottas |
52 |
Vettel – Räikkönen |
56 |
Verstappen – Räikkönen |
CÍL | Hamilton - Vettel - Räikkönen - Verstappen - Bottas - Ocon - Sainz - Perez - Massa - Kvyat - Stroll - Vandoorne - Hartley - Grosjean - Ericsson - Magnussen |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners