A je to tu! V době, kdy jsou zimní kabáty dávno vzadu ve skříni a i jarní bundy už se vytahují jen občas, začal nový ročník českého okruhového mistrovství. Počasí si nad Masarykův okruh přichystalo svou hezkou tvář a přivítalo tak premiérový závod letošní sezóny, ze kterého vám přinášíme zpravodajství.
Co na okruhu za Brnem na diváka čekalo? Z několika šampionátů formulových vozů byla určitě nejzajímavější nová série AutoGP, využívající Loly z prvních let již zaniklých A1. Naši rakoušští sousedé přivezli youngtimery a historiky, zvlášť mezi druhými bylo možné najít krásné kousky z historie motorsportu. O těchto sériích ale třeba někdy příště.
Sestava pro Divizi 4 pro letošní rok nezaznamenala nějaké velké změny. Favority pro vytrvalostní závod byly bezesporu dva Mercedesy DTM, už kvůli tomu, že Audi své speciály vypustilo jen do sprintu. Obě auta měla na sklech stejnou posádku, Charouz - Enge - Lichtner-Hoyer - Kostka. Vše proběhlo bez komplikací a tak byla první dvě místa v cíli jasná.
V kategorii GT pak bylo během tréninků nejrychlejší Porsche GT3 RSR Slováků Machánka a Rosiny, které i v závodě udrželo třetí pozici. Konkurovat mu mělo auto týmu Rock Media Motors, jenže Zonda vypověděla službu už ve čtvrtek a proti závodní účasti následně nasazeného Ferrari 575 GTC byly brzdy, jejichž špatná funkčnost poslala černého jezdce v pátek do bariér v první zatáčce.
O příčku výš se tak posunuly další osmiválcové motory. Machánkovu vozu Porsche dělalo společnost dalších 8 zástupců téže značky a tradičního italského soupeře z Maranella zastupovaly tři vozy (v obou případech počítám obě objemové kategorie). Česko-polský tým Greyhound Star Moto Racing poslal do bojů černou bílou 430 Scuderia GT3. Té ale hned po startu zkazila šance na dobré umístění převodovka, tým (Stanco - Želinský - Daniš) pak po opravě vyjel, ale už spíše testoval a nenajel dost kol pro klasifikaci. Další nepopulární čtvrté místo si tak vyjelo Ferrari F430 GT týmu Menx (Malchárek - Pergl - Vorba).
Stejný osud v podobě podpódiového místa potkal i zástupce Ferrari ve třídě do 3500 ccm. Ed Hardy přes zimu opět trochu upravil svou 360, mě osobně se nárazník ze Scuderie líbil a podle všeho pomohl i aerodynamice. Mimochodem, v boxech Greyhound Star Moto Racingu bylo ještě jedno žlutočerné Ferrari, Challenge upravený do podoby GT3, ten ale do bojů vůbec nezasáhl.
Kdo si tedy podělil "bedny" "tříapůllitrů"? Ve svém druhém závodě poprvé vyhrálo krásné BMW M3 E92 GTR Šenkýře a Sládečky, za ně se zařadilo Porsche Mičánků a Jermana a třetí místo opět patřilo BMW Šenkýřova týmu, tentokrát to bylo již osvědčené E36 řízené Friedem a Hanákem.
A pro úplnost nesmíme zapomenout na "dvoulitry", kde se v konečném pořadí seřadila poměrně různorodá trojice. Za Seatem Leon Supercopa (Hybáček - Matějovský) dojeli bratři Foukalové s Hondou S2000 a nejrychlejším zástupcem z Renaultů Clio byl tentokrát vůz posádky Hes - Hordossy.
V neděli pak byl na programu sprint. Své vítězné zkušenosti ze sprintů s Audi si přenesl do Mercedesu Tomáš Kostka, za ním pak byli právě zástupci Ingolstadtu, Sládečka a Daniš (ano, oba ve sprintu reprezentovali jiné značky a stáje než v sobotu, což mi přijde zajímavé).
Pokud jste z okolí Mostu, určitě doporučuji návštěvu některého z následujících tří závodů českého mistrovství. Divize 4 se pak ještě projede na novém Slovakiaringu a já se z Brna opět přihlásím na podzim.
Karel Gallina
Foto: 2010 (c) Karel Gallina
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners