Jirko Malchárek s Michaelem Vorbou vybojovali absolutní vítězství ve vytrvalostním závodě Podzimní ceny Masarykova okruhu v Brně a udrželi naději na zisk mistrovského titulu.
Dvouhodinový vytrvalostní závod přinesl nádhernou podívanou a znovu se potvrdilo, že absence vozů DTM šampionátu prospívá, neboť o vítězství bojuje více vozů v napínavých závodech až do cíle. Jestliže poslední závod na Slovensku přišel o velké finále kvůli červeným vlajkám, v Brně se závodilo až do konce a první tři vozy v cíli byly odmávnuty v šesti sekundách!
Začátek víkendu byl pro tým hodně hektický, ve čtvrtečních trénincích totiž došlo k problému s motorem. Jediným řešením byla jeho výměna, mechanici tak strávili noc na okruhu a práci dokončili v pět hodin ráno. Náhradní motor fungoval bez problémů, ale o několik desítek koní menší výkon byl znát na maximální rychlosti vozu.
Červené Ferrari s číslem 101 rozjížděl tradičně Malchárek, který držel čtvrté místo a díky vyrovnaným časům i kontakt se přímými soupeři, do boxů zajížděl střídat z druhého místa. Po odstoupení vozu Pagani bylo jasné, že se o vítězství porve právě Ferrari Menxu spolu se dvěma vozy Porsche. Vorba po vyjetí na trať rychle stahoval náskok týmu ARC Bratislava a v polovině druhé hodiny se dostal do vedení. Svým soupeřům rychle ujel a pak už kontroloval náskok na své pronásledovatele. Dvojici vozů Porsche v cíli dělily jen dvě desetiny sekundy. V průběžném pořadí vytrvalostních závodů českého šampionátu se Vorba s Malchárkem posunuli na druhé místo, před závěrečným Epilogem ztrácí 9,5 bodu na tým ARC Bratislava.
V týmu Menx se v Brně ve sprintech premiérově představil Jakub Kubas, který předchozí závod absolvoval s vozem Saleen. Brněnský jezdec hlavně sbíral zkušenosti a v průběhu víkendu průběžně zrychloval. Jeho víkend byl o to komplikovanější, že kvůli technickým problémům absolvoval minimum kol ve volných trénincích. Ve sprintech nakonec získal 20. a 15. místo.
Jirko Malchárek: "Mám ohromnou radost. Konečně jsme prolomili smůlu z minulých závodů a potvrdili naši sílu. Michal skvěle finišoval a věřil jsem, že to dobře dopadne. Pokud jde o moji jízdu, vůz fungoval perfektně a dokázal jsem celou hodinu odjet v rychlém tempu bez sebemenší chyby, což mě také těší. Znovu se potvrdilo, že s Michalem tvoříme jednu z nejvyrovnanějších dvojic ve startovním poli."
Michael Vorba: "Tentokrát jsem si opravdu zazávodil. Rozdíly byly malé, po zastávce v boxech jsem měl od týmu zprávy, jak stahuji vedoucí vůz. Naštěstí se mi ho podařilo bez větších problémů předjet a po vyjetí menšího náskoku jsem už kontroloval situaci. O titul se ještě popereme na Epilogu."
Jakub Kubas: "Tento víkend byl hlavně o učení. S Ferrari je třeba jet úplně jinak než se Saleenem, takže jsem se učil a postupně zrychloval. Určitě mám ještě velké rezervy, což je dobře vidět na srovnání dat."
David Pachman, závodní inženýr: "Byl to pro nás náročný víkend, v trénincích jsme měli problém s motorem a museli jsme ho vyměnit za jiný, s menším výkonem. Naštěstí se vše podařilo vyřešit do sobotních závodů. Jirko i Michal odjeli výborný závod bez chyb, vůz v závodě fungoval bez problémů. Možná jsme mohli být ještě malinko rychlejší, přece jenom vyvážení nebylo ideální a byla znát menší nedotáčivost."
Foto: Karel Gallina
Text: tisková zpráva Menx
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners