Je krize. Je dobře, že je krize, protože Audi si předchází novináře. Při Modena Trackdays 2009 se mi tak podařilo to co by byli mnozí ochotni vyvážit zlatem – svézt se v závodní R8 po boku závodní legendy Jackyho Ickxe. A jízda to byla neskutečná!
Už jen dostat se na seznam lidí, kteří budou poctěni svezením si vyžadovalo jistou dávku drzosti, chytrosti a diplomatického postupu. Ale vyplatilo se.
Pro svezení Audi přichystalo svou závodní R8 GT3, která byla mírně zcivilněna pro prezentační účely. Před jízdou jsem vyfasoval nehořlavou kuklu, největší helmu, která mi byla i tak malá a pak už jsem jen čekal na svojí chvilku.
Jacky projíždí pitlane, zastavuje a předchozí spolujezdec se loučí. V ten okamžik začíná má reality show. Proplétám se přes důkladný bezpečnostní rám do závodní sedačky a asistent mě upoutává do pětibodového bezpečnostního pásu. Zprvu mi vadí, že nohama nemůžu dosáhnout až nakonec kabiny a zapřít se, ale následně v první zatáčce mi hned dojde, že je to zbytečnost, pásy mě udrží dokonale.
Rozjíždíme se, projíždíme pitlane se zapnutým speedlimiterem a já si připadám jako kdybych se z počítačové hry probral do reality. Už to nejsou vymodelované budovy a pitvall, které míjíme, jsou to reálné budovy a reální lidé, kteří nás pozorují. Vyjíždíme z boxové uličky a Jacky mi plným plynem dává možnost poprvé a naposled vnímat skvělé zrychlení R8.
Jedeme v rámci hodiny vyhrazené pro moderní supersporty a tak se nám stane, že nás v nájezdu předjede několik aut včetně legendárního Mclarenu F1 GTR. My ale na trati nebudeme nejpomalejší, Jacky to dokazuje už v další zatáčce, závodní Ferrari 355 je za námi. Jízda pokračuje v úžasném tempu, R8 má v zatáčkách skvělou stabilitu a Jacky projíždí je rutinně. Na výjezdu ze zatáček prudce akceleruje, ale přetížení už tak nepůsobí. Do interiéru, ve kterém již není ani náznak jakékoliv izolační hmoty, extrémně proniká zvuk motoru až ve vyšších rychlostech, jinde působí celkem civilně. Dojíždíme silnou dvojici složenou z Ferrari F40 a 308 GTM. Člověk by řekl, že nebudeme mít šanci, ale na nájezdu do Kumho-Kurve vybrzdíme F40 a těsně se pověsíme za 308 GTM. Na následující dlouhé lomené rovince se dostaneme až vedle soupeře a opět rozhodují brzdy. Ferrari nestačí a za Veedol šikanou je již R8 ve vedení.
To ale již najíždíme na pitlane a já se musím bohužel s Jacky Ickxem loučit. Bylo to krátké, ale jedinečné a nezapomenutelné. Mít šanci svézt se pilotem, který zvítězil v osmi GP Formule 1 a který je legendární díky svým šesti triumfům v LeMans, se mnohokrát neopakuje. Proto velké díky Jacky, velké díky Audi.
_
|
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners