Každý z nás myslím občas sní o možnostech, které by se otevřely společně s vlastnictvím konta s částkou o sedmi a více cifrách. V kategorii "koupil bych si klasické Ferrari" teď mám horkého favorita.
V květnu bude společnost Historics of Brooklands prodávat Ferrari 365 GTB/4. Auto si lidé vybaví spíše pod neoficiálním názvem Daytona, který rozšířila média poté, co sportovní vozy Ferrari (330 P4 a 412 P) obsadily první tři místa závodu na 24 hodin v Daytoně 1967. Na více jak 20 let bylo posledním superautem od Ferrari, které mělo motor vpředu, na výsluní se drala koncepce s motorem za řidičem a v době vzniku bylo překvapením, že se proti Miuře postavil soupeř s motorem před kabinou. Risk se tenkrát vyplatil a ze souboje o maximální rychlost odjíždělo Lamborghini poraženo.
V dražbě se bude licitovat o Daytonu se sériovým číslem 16531, jeden ze 158 exemplářů s řízením vpravo, v jehož historii září zlatým písmem dvě události.
Jednou ze "sudiček osudu" se této modré Daytoně stal sám Princ Charles, který si ji na týden pronajal poté, co jako nová v roce 1973 přicestovala do Británie. Později v tom roce byla prodána a vystřídala několik majitelů.
V listopadu 2008 nastala druhá hvězdná chvíle: BBC odvysílala díl Top Gearu (12. série, 5. díl), jehož součástí byl i závod uspořádaný na oslavu 40. výročí "narození automobilové legendy". Richard Hammond vybral nádherné místo, rozhodl se projet se po středomořské riviéře, z italského Portofina do francouzského Saint-Tropez, s tím, že pro danou cestu je Daytona nejlepším možným dopravním prostředkem. James May se mu rozhodl oponovat v hypermoderním rychlostním člunu a v cíli byl po moři dřív, jenže rozlámaný od toho, jak člun skákal po vodní hladině. Kdežto Hammond si cestu vyloženě užíval (až na zastavení italskou policií), včetně tunelů na dálnici a projížďky po okreskách (když už bylo jasné, že je May rychlejší a není tak kam spěchat) a Mayovo vítězství mu bylo ukradené. I po čtyřiceti letech Daytona ukázala, že je pro daný úkol perfektním strojem. Jako důkaz přikládáme videa Top Gearu z dané epizody, jsou chvíle (začátek, konec i další), které si lze pouštět pořád dokola...
A jsme opět na začátku. Kde vzít do května 200000 liber, když krást nehodláme a Sportka nefunguje? :-)
Foto: 2011 (c) Historic at Brooklands, BBC
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners