A je to zase tu. Zima. Ještě štěstí, že se českému fanouškovi před přesunem k televizi dostane šestihodinového zahřátí u srdce - předposlední říjnový víkend roku 2010 znamenal letošní konec sezóny českého okruhového mistrovství, končilo se tradičně brněnským Epilogem.
Počasí bylo poměrně příznivé a pohled na startovní rošt byl také příjemný. Po loňské neúčasti způsobené mrazivým počasím se do boje vydaly čtyři DTM - Audi A4 a TT a dva Mercedesy. Konkurenci jim dělal například Saleen S7R nebo Zonda, dalšími v pořadí byly "klasiky" v podání Porsche, BMW M3 a Ferrari - "Italky" se sešly čtyři. Z nových vozů pak nejvíce zaujal Lotus Exige a Ginetta.
Sedany DTM po startu vyrazily vstříc pódiovým pozicím. V poměrně těsném závěsu je stíhal Saleen, ale i ten musel doufat v jejich technické problémy. Ty se nedostavily a v cíli se tak za sebe seřadily Mercedesy, Audi A4 a Saleen. Za nimi už se to střídalo víc, i když i páté místo se začalo rýsovat už po půlce závodu, když Ferrari týmu MenX odpadl kvůli převodovce největší soupeř, slovenské Porsche.
Vůz Ferrari se dočkal pódia aspoň v prostřední kategorii, do 3,5 litru. Za dvěma BMW M3 GTR (Duck Racing, K&K Racing) dojelo žluté Ferrari F430 jedoucí pod hlavičkou Charouz Racing System. Tento vůz prošel podobnými úpravami jako stálý účastník MMČR (Ferrari 360) - použitím jiných dílů motoru došlo ke snížení objemu a vůz tak může jezdit v kategorii, která je pro něj konkurenceschopnější. Až za "žluťáskem" dojelo polské Ferrari F430 GT3 (nad 3,5 litru), zmíněná "třistašedesátka" cíl neviděla.
Ve dvoulitrech vyhrálo Clio posádky Hes-Hordossy-Barčák, následováno Leonem s mediálně známým členem posádky - poprvé na čtyřech kolech v něm závodil Karel Abraham, účastník světového mistrovství motocyklů.
Závod se tradičně dojížděl v pěkné noční atmosféře. A lze jen doufat, že slunce nad českým mistrovstvím příští rok opět vyjde, i když se možná dočkáme nějakých změn. Doufám, že budu mít i příští rok možnost napsat o Epilogu pár řádek. Jen kdyby po něm nenásledovala ta dlouhá zima...
Text: 2010 (c) Karel Gallina
Foto: 2010 (c) Jiří Mařík
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners