Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  GTracing  >  Světový šampionát GT1 v Brně - světový!

Světový šampionát GT1 v Brně - světový!

Karel Gallina, datum vydání 26.5.2010

Kategorie: GTracing

posta  poslat tento článek známému
Světový šampionát GT1 v Brně - světový!
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Po roční přestávce se do Brna vrátily šampionáty GT1 a GT3. Zejména kategorie GT1 za tu dobu doznala mnoha změn - stala se světovým mistrovstvím, zvolila jiný závodní harmonogram a rozšířila startovní pole. A je zřejmě nejsilnější za poslední desetiletí.



Nejprve ke změnám: dvouhodinový závod se rozdělil na dva hodinové, Qualifying Race a Championship Race (kvalifikační a hlavní neboli mistrovský, chcete-li). Před tím prvním se jede kvalifikace, rozdělená po vzoru F1 do tří sekcí s postupně se snižujícím počtem účastníků. Na konci kvalifikačního závodu se udělují body jen za první tři místa (3,2,1) a podle výsledků se pak seřadí na start do hlavního závodu. Jako kdyby vyjel safety car a všichni se sjeli za sebe do stejného kola. Ti, kteří v prvním závodě odpadnou a stihnou vůz spravit, mají možnost se postavit na konec roštu hlavního závodu a zkusit štěstí znovu, tentokrát za plné body (prvních 10 míst, od 25 do 1). Možná by se hodilo obodovat víc kvalifikační závod, jinak mi ale tento systém přijde hodně zajímavý z hlediska týmů i diváků.

Co se týká vozů, FIA pro letošek vypsala novou specifikaci, podle které jsou postavené nové vozy Ford GT, Nissan GT-R a Lamborghini Murcielago 670 R-SV. Aby se ale startovní pole zaplnilo podle plánu (6 značek, každá 2 týmy po 2 autech), byly povoleny i vozy z roku 2009, jen se jim trochu "přistřihla křídla". Touto trojicí jsou pak Maserati MC12, Chevrolet Corvette a Aston Martin DBR9. Vzniklo tak různorodé startovní pole, kde má polovina vozů motor vzadu (V8 nebo V12) a u těch ostatních koně z motoru (opět V8 nebo V12) "táhnou povoz".

Brno bylo třetím podnikem letošního kalendáře, v Abu Dhabi vyhrál Ford GT posádky Thomas Mutsch a Romain Grosjean (ano, pilot, který ještě loni jezdil F1), Tourist Trophy ze Silvestone připadla Warrenu Hughesovi a Jamie Campbell-Walterovi s Nissanem GT-R poté, co byl kvůli drobnosti diskvalifikován původně vítězný Aston Tomáše Engeho. Nedalo se nic dělat a tým Young Driver si aspoň mohl dělat víc nadějí do Brna, kde by ho zátěž za vítězství výrazně zpomalila ve stoupáních Masarykova okruhu.

A teď už k závodům, co říkáte? Brno přivítalo účastníky mistrovství proměnlivým počasím - chvíli déšť, chvíli slunečno. Samotné závody GT1 déšť nakonec neovlivnil, zapršelo ale v trénincích a podle toho tak poznáte, které fotografie jsou z pátku. Sobotní hodinovku vyhrál vítěz kvalifikace, Maserati MC12 loňských šampionů Michaela Bartelse a Andrey Bertoliniho. Za nimi se umístil Aston Tomáše Engeho a Darrena Turnera, kteří si tak o jednu příčku polepšili. Jenže v neděli po prvním kole hlavního závodu by se v českém divákovi krve nedořezal - Tomáš Enge špatně odstartoval (na vině byla spíš signalizace od ředitelství závodu) a na konci prvního kola byl až 16.! Probíjel se dopředu, ale plamen naděje na nějaký dobrý výsledek byl téměř uhašen. Naštěstí se objevila nečekaná pomoc v podobě safety caru ve chvíli, kdy už bylo možné zajet do boxů. K mechanikům zamířilo najednou téměř 20 vozů. Tomáš střídal z 10. pozice, mechanici odvedli skvělou práci a Darren vyjel na trať jako druhý! Fénix povstal z popela a bílý Aston číslo 7 svou pozici udržel až do konce, i když na něj dorážel Nissan Michaela Krumma a Petera Dumbrecka. K vítězství se ze 6. místa dostala již zmíněná vítězná posádka z Abu Dhabi na Fordu. A původně vedoucí MC12? Dostala penalizaci za "ulitý" start a divákům se pak předváděla při stíhací jízdě, víc jak na páté místo to nestačilo. Na body se dostal i druhý český zástupce mimořádně jedoucí v GT1, Štefan Rosina dojel ve žluté Corvettě osmý.

Aby počasí prokázalo svou proměnlivost, asi půlhodinu po dojezdu se na okruh snesl liják. To už ale doufám pro nikoho nebyl velký problém, víkend se zdařil. Závody GT doporučuji i na příště, je to možná nejlepší okruhové závodění automobilů dostupné na území České republiky.

Galerie

Související články

    Nebyly nalezeny žádné související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners