Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Ferrari  >  Test Drive Ferrari Racing Legends

Test Drive Ferrari Racing Legends

Jaroslav Hanus, datum vydání 9.2.2013

Kategorie: Ferrari, Jiné

posta  poslat tento článek známému
Test Drive Ferrari Racing Legends
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Představujeme vám nový Test Drive Ferrari Racing Legends! Titul, který se objevil na trhu 12. prosince 2012, se naší milované automobilce věnuje v opravdu velkém stylu. Nenajdete tu totiž vozy jiné značky!



S vozy Ferrari to dnes ve hrách není jednoduché. Obzvláště v těch, které hráčům poskytují otevřený herní svět. Dříve, do roku 2002, bylo Ferrari součástí skoro všech Need For Speed. Poté v sérii přišla tuningová éra a automobilce se přestalo líbit, že se s jejich vozy ve hře ilegálně závodí, nebo že by se jejich vozy dokonce upravovaly. V této sérii se podlouhé době objevilo logo Ferrari až v roce 2010. Jednalo se o díl Shift, který se staral o okruhové závodění. Jedinou sérií, která dostala licenci pro ježdění s virtuálními Ferrari, je Test Drive Unlimited, jehož dva díly nám poskytly opravdu velký výběr. Hráč se mohl projet například s modely jako je 250 GTO, 288 GTO, 599 GTO, 430 Scuderia, F40, 458 Italia, nebo například California. To vše v otevřeném světě dvou reálně zpracovaných ostrovů – havajského Oahu a španělské Ibizy. Proč Test Drive Unlimited dostal licenci, ale Need For Speed ne? Je to jednoduché, TDU je hra, která ukazuje lifestyle milionářů, kdežto NFS se soustředí jen na závodění a provokování přítomné policie.

Test Drive Ferrari Racing Legends (dále jen TDFRL) vás provede závodní historií automobilky, která ale není přesná – to vše za účelem maximální zábavy. Začínáte jako nový testovací jezdec s prvními vozy 125S a 166 Inter. Musíme říct, že závody z těchto úplných začátků automobilky byly možná ty nejlepší, kdy všichni měli stejný výkon a jestli se přiblížíte více k soupeři záleželo jen na správném průjezdu zatáčkou. Jak postupujete kariérou, sedláte další a další vozy. Kariéra je rozdělená do tří částí – Golden Era, Silver Era a Modern Era. Ze zlaté éry na nás zanechaly největší stopy právě 166 Inter, 125 F1, 250 Testa Rossa, 250 GTO a další monopost 312 F1, o kterém jsem si napřed mysleli, že se nebudeme kamarádit, ale později jsem se s ním naučili jezdit tak dobře, že se dařilo ujíždět soupeřům a ještě se v zatáčkách klouzat bokem.

Ve stříbrné éře už narazíte na poměrně rychlé vozy a hlavně složitější tratě, které už nejsou stavěné ve vzoru „jeďte rovně, zatočte v ostrém úhlu, opět jeďte rovně…“. Hned během prvního závodu s 512BB poznáte, že se musíte učit znovu. Vůz je rychlejší, na trati už jsou šikany a časomíra vám opravdu chyby neodpustí. Během stříbrné éry se dostaneme k již uvedené 512 Berlinetta Boxer, 308 GTS a například monopost 312 B3-74.

Moderní éra, jak už název naznačuje, přinese už vozy, které můžeme potkat v dnešních dnech. Nechybí tu modely jako F40, F50, Enzo, 458 Italia, F430 Challenge, California a dokonce i nové FF. Pokud bychom měli nějak shrnout celkový seznam vozů, tak zde jsou ty nejlepší: 125S, 166 Inter, 250 GTO, 250 Testa Rossa, F40, F50, Enzo, 458 Italia, monopost F150, FXX, 430 Scuderia a například 365 GTB/4 Daytona. Každý ferrarista si tu vybere to své, jsou tu jak silniční, tak závodní vozy.

Tratí je tu opravdu pěkný výběr. Mezi ty nejlepší lze zařadit Nordschleife, Fiorano a Místy Loch. Místy Loch nikdy neexistoval, ale jako trať se vám bude líbit, protože chvíli potrvá, než se jí naučíte. Jsou zde dva rychlé úseky zakončené mostem, ale pozor, na výjezdu z poslední zatáčky vždy začíná betonový obrubník, který snadno trefíte. V obou úsecích jezdíte rychleji než 150 kilometrů v hodině a tak 90% všech kontaktů s těmito obrubníky končí kotrmelci a restartem závodu. Tratě jsou pěkně zpracované a s kombinací tří různých denních dob – ráno, odpoledne, podvečer - se budete bavit, nejlepší denní doba je podvečer, kdy je vše nasvícené do oranžové barvy západem slunce. Kromě jmenovaných tratí ve hře najdete legendarní okruh SPA Francochamps, městský okruh v Monaku, Mugello, Enna Pergusa, Silverstone, Hockenheim, Monza, Imola a další. U většiny tratí najdete i různé podoby, jak vypadaly v průběhu let.

Na závěr bychom měl tento titul shrnout. Playstation a Xbox 360 verze jsou na trhu už od letošního léta. Verzi pro PC zdržely nepochopitelné odklady a už to vypadalo, že titul vůbec nevyjde. V České republice se zatím oficiálně neprodává. Získat ho nyní můžete jen díky digitální službě Steam. Krabicovou verzi se žádný český distributor nerozhodl vydat, ale myslíme, že se to v budoucnu změní. Hra není technicky nová, používá engine ze skoro dva roky starého Shiftu 2 Unleashed, ale to nevadí, přesto hra vypadá krásně. Při ježdění jsem měl z vozů radost a jejich zvukový doprovod se poslouchá úžasně. Pokud máte chuť si zajezdit s Ferrari alespoň virtuálně, tak tento titul je přímo pro vás. Mezi zápory bych uvedl asi jen stereotyp, který po pár hodinách začnete cítit, protože vás daný úsek éry (vždy kolem šesti závodů) nutí jezdit po stejných tratích se stejnými vozy, někdy i na deset kol, což je otrava, když se do vedení dostanete už v druhém kole.

Zima je teprve ve své druhé polovině a my pro vás máme tip, co byste mohli dělat ve zbylém zimním čase…



Text: 2013 Lukáš Volšický (redakčně upraveno)

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners