Naskýtala se otázka, jestli má cenu na první závodní víkend letošního českého mistrovství vyrazit. Vyhlídka ohledně startovních listin nebyla moc příznivá, ale kdo přijel, litovat nemusel.
Divizi 4 letos čeká těžký rok a je možné, že největší krize ji potkala hned na začátku. Ve stejném termínu se totiž na Hungaroringu jelo společné mistrovství Polska, Slovenska a Maďarska, které větším startovním polem nalákalo i některé české týmy.
Na startu vytrvalostního závodu se tak divák s počítáním vozů moc nenadřel, stačilo umět počítat do čtrnácti. Kvantita špatná, kvalita rozhodně lepší: Audi TT-R DTM, Saleen S7-R, Dodge Viper, BMW Z4 M, tři BMW M3 GTR a stejný počet Ferrari, to myslím není špatné. A to ještě chyběla Zonda... Závod jako takový byl pak samozřejmě hlavně o výdrži, protože šest vozů z různých příčin nedojelo a projetí cílem znamenalo pro všechny pódiové umístění. K vidění byly ještě BMW E46 (sedan), BMW 130i, Seat Leon a Honda S2000.
Celkovým králem byl Saleen, ještě předloni jezdící šampionát GT1. Druhé se umístilo Ferrari F430 GT týmu Menx (přes zimu opět doznalo několika technických změn, patrných i na pohled), které během první hodiny svádělo pěkný souboj s Viperem, Jirko Malchárek ale pozici udržel. Jak Audi, tak Viper ale nepřekonaly metu první hodiny a pak už to bylo hlavně o dojetí a čekání na případnou chybu Saleenu (posádka Kubas - Fried). Třetí celkově a prvním v nižší kubatuře bylo BMW M3 týmu K and K (Kusín - Chlad, jinak jejich Z4 M bylo bohužel prvním odpadlíkem). Následovalo červené Ferrari F430 Mansory Racing (Waszek - Waszek) a další... Mansory Racing nasadil ještě černé Ferrari, posádka Pivoda - Baran ale skončila po první půlhodině. Toto auto jelo v kategorii do 3500 ccm. Mansory Racing je nové jméno, ale auta už známe z minulé sezóny, mrkněte do starších článků.
Pohárů pro vítěze bylo po závodě nachystáno mnohem víc než jen na české mistrovství Divize 4. Pro letošek byl vytvořen ještě jeden šampionát, Česká trofej, která se řídí pravidly výše zmíněného mistrovství tří zemí, ke kterým se Česká republika už letos v některých závodech přidá a příští rok už by se s nimi měla spojit. Rozdíl je zejména v hmotnostech, Menx na rozdíl od Saleenu auto dovážil a tak se mohla posádka Michael Vorba - Jirko Malchárek radovat z prvního místa. Na druhém místě pak byl Mansory Racing, víc účastníků nejvyšší kubatura bohužel neměla, takže třetí celkově byli Kusín a Chlad na BMW.
Samozřejmě musíme aspoň v rychlosti zmínit i sprinty. V obou bylo pořadí na prvních pěti místech v cíli identické: Kostka (Mercedes DTM), Matějovský (Audi A4 DTM), Kubas (Saleen), Michl (Opel Michl - první do 3500 ccm), Hladík (Porsche 911 GT3 Cup). Denis Waszek na Ferrari číslo 16 získal 7. a 6. místo (pořadí nad 3500 ccm 6. a 5.), Zdenko Baran byl s "patnáctkou" v prvním závodě 9. (3. ve třídě) a ve druhém nedojel.
Do programu víkendu se vměstnalo i několik dalších sérií, divák se mohl kochat rakouskými závody historiků a youngtimerů, Češi ještě přidali šampionát Radicalů a formule divize 3. Byl to pěkný víkend, je ale třeba doufat, že český "mistrák" tento těžký rok zvládne a příští rok bude na startovní pole znovu potřeba znát číslovky aspoň do třiceti.
Foto: Jiří Mařík, Karel Gallina
Text: Karel Gallina
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners