Na autosalonu v Ženevě nás zajímalo především to co se děje u Ferrari, ale přesto jsme si stihli všimnout i ostatních zástupců automobilové branže. Kdo a co nás zaujalo?
Alfa Romeo – představilo koncept 4C, který se má dostat do sériové výroby. Alfa Romeo 4C, je opravdu hezká, ale dá se očekávat, že v něm hodně lidí uvidí Artegu a Lotus Elise. Buďme však rádi, že se Alfa Romeo snaží vrátit na výsluní a přinést svým fanouškům něco co si opravdu zaslouží.
Fisker – vystavoval svůj sedan Karma, na kterém bylo vidět, že na něm u Fiskeru opravdu zapracovali a vylepšili ho, aby designově svěžímu autu nedělalo ostudu zpracování.
GTA Spano – nový supersport ze Španělska vypadá jako spíchnutý horkou jehlou. Zavazadlový prostor včetně jeho krytu vypadá poněkud komicky. Je otázkou, do jaké míry jsou zavazadla uložená vzadu za motorem, tepelně chráněna od teploty motoru.
Infiniti – oznámilo spojení s F1 týmem Red Bull a to se dá považovat za jedno z největších překvapení letošního Ženevského autosalonu
Koenigsegg – přivezl novou povedenou Ageru R, která disponuje motorem o výkonu 1115 hp a ten má tomuto vozu zajistit maximální rychlost na úrovni 418 km/h
Lancia – vývoj modelu za pár Euro? Nakupte samolepky s logem značky. Je otázka jestli má Lancie co ztratit, když bude prodávat Chrysler Sebring jako Flaviu.
Lamborghini – oslavilo světovou premiéru nového LP-700 Aventador, který spíše než klasickou supersportovní „placku“ připomíná doutník. Aventador je při pohledu zvenčí především evoluční verzí Reventonu, proto pokud nebyl Reventon ve vaší oblibě, ani u Aventadoru to zřejmě nebude o mnoho lepší. Je otázkou proč designéři interiéru myšlenkově zastydli v módě interiérů, které byli in před 5-7 lety, když exteriér je řezaný velmi moderně (a to i díky nadčasovosti a zejména neokoukanosti Reventonu vyrobeného v limitní sérii). Lamborghini bude muset ještě hodně zapracovat na nastavení dveří Aventadoru, protože ty se ovládaly (zejména zavíraly) značně nepříjemně. A na závěr malá poznámka – pokud se Lamborghini chlubí, že nový uzavřený monokok tvořící kabinu Aventadoru disponuje výjimečnou torzní tuhostí 35.000 Nm/rad (pro srovnání Murciélago z přelomu tisíciletí disponovalo 20.000 Nm/rad, nutno však uvést, že to spoléhalo na ocelové trubky a ne na karbon), mělo by se Ferrari chlubit, že jejich 17 let starý otevřený monokok modelu F50 dosahoval hodnoty 34.600 Nm/rad?
Mansory – předvedl pravé šílenství. Hrubě upravené Ferrari 458 Italia se dalo ještě pochopit, ale Mercedes SLS se světly z Ferrari 599 GTB Fiorano je jen těžko stravitelná kombinace, svědčící cosi o duševní rovnováze iniciátora této úpravy.
Maserati – svou expozici zaměřilo především na sportovněji naladěnou otevřenou verzi modelu GranTurismo nazvanou příznačně GranCabrio Sport. Naší pozornosti neuniklo ani nové vylepšené GranTurismo MC Trofeo s přepracovaným zadním difuzorem.
Mazda – vystavila v Ženevě i koncept Shinari, který považuji za jeden z nejhezčích velkých sedanů současnosti. Bylo by skvělé, kdyby Mazda toto auto přivedla do sériové výroby a zachovala tento výtečný design.
Mitsubishi – mělo jeden z nejsmutnějších stánků za posledních mnoho let. Elektromobily, malé modely a malé SUV. Lancer Evo byl odepsán a odeslán do historie ... hodně smutné.
Pagani – Horacio Pagani oficiálně světu ukázal své nové dítko nazvané Huayra, nástupce modelu Zonda, v redakci jsme ho přejmenovali na Fujara (r), ale neberte to nějak hanlivě. Pagani Huayra je báječné! Huayra působí naživo překvapivě o mnoho lépe než na fotkách. Huayra je rozměrově kompaktní. Interiér je dotažený až do posledního detailu, možná však moc blyštivý. Huayra má na přídi i zádi aktivní aerodynamické díly, které mají podstatně zvýšit stabilitu auta v zatáčkách aniž by trpěl komfort jízdy. Již se proto těšíme na naší květnovou návštěvu v San Cesario sul Panaro.
Rolls-Royce – bohužel nastoupil na vlnu elektrických aut a do Ženevy přivezl elektrického Phantoma 102 EX. Rolls-Royce perfektně vystihl hlavní motiv letošní Ženevy – kdo nemá elektromobil je out a nebudeme s ním kamarádit, proto musíme postavit elektrickou verzi nějakého našeho modelu, byť je to ta největší hloupost pod sluncem a peníze vyhozené komínem.
Sbarro – kromě velmi známé repliky Ferrari P4 se na stánku objevil i zajímavý prototyp Speed'R, který bezvadně vypadá, váží 850 kg a je vybaven 210 koňovým dvoulitrovým přeplňovaným motorem V6 z Alfy Romeo
Wiesmann – představil koncept Spyder – lehký spartánský otevřený automobil bez dveří a předního okna. Na venkovním parkovišti se nám podařilo zachytit testovací vozidlo Wiesmannu, který připravuje novou silnější verzi Wiesmannu GT MF5.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners