Tradice pořádání soutěží Concours d’Elegance byla v předválečném Československu velmi bohatá. Prezentovaly se na nich moderní realizace karoserií většinou karosářských firem. Toto úchvatné období však uzavřela druhá světová válka, po níž byly československé karosárny zestátněny a doba takovýmto akcím přestala přát.
S myšlenkou uspořádání podobné soutěže v českých zemích přišli v prosinci 2011 pánové Bohuslav Klein a Robert Pergl a první ročník se konal v květnu 2012. Concours d’Elegance na zámku Loučeň zcela předčil všechna očekávání. Zámek Loučeň, ležící asi půl hodiny jízdy z Prahy, mezi Mladou Boleslaví a Nymburkem, je reprezentativní barokní sídlo obklopené anglickým parkem a poskytující dokonalé zázemí. Rodina Thurn-Taxisů, které zámek v minulosti patřil, vlastnila na počátku minulého století 150 akcií firmy Laurin & Klement a princ Erich byl v letech 1907 až 1913 předsedou správní rady společnosti. Soutěž elegance Chateau Loučeň Concours d’Elegance zařadila do svého kalendáře akcí i FIVA a podařilo se získat i záštitu Ferrari Classiche, italského velvyslance v České republice, ředitele Národního technického muzea a ministra dopravy.
Ferrari Classiche je oddělení firmy Ferrari bdící nad kvalitou a autenticitou historických vozidel vyrobených v Maranellu. Právě tato její jediná vloni udělená záštita byla pro Loučeň velmi důležitá, jelikož ukázala, že pro Ferrari je jeho český zástupce Scuderia Praha důležitým partnerem a že Českou republiku bere vážně na vědomí. Michele Rayneri, vedoucí Ferrari Classiche po tuto akci, konstatoval: „Jsem rád, že jsem vážil cestu na Loučeň, protože na premiéru to byla fantastická akce. Opravdu se mi líbila a určitě ji v budoucnu doporučíme našim sběratelům.“
Na další ročník soutěže elegance budou její pořadatelé zvát návštěvníky mimo jiné vystavením vozu Ferrari 250 GTE z roku 1962 během letošního Classic Show Brno 2013, které se bude konat od pátku 15. března po celý následující víkend v prostorách Wannieck Gallery přímo v centru Brna, hned vedle obchodního centra Vaňkovka. Více podrobností na www.ClassicShow.cz.
Letos půjde již o třetí ročník Classic Show Brno, prodejního veletrhu historických automobilů, motocyklů, náhradních dílů a renovačních dílen v České republice. K vidění bude mimo jiné i bohatý výběr vystavených klasických vozů, ucelený přehled firem, zboží a služeb pro veteránisty. Letošní novinkou bude aukce historických vozidel a sběratelských předmětů společnosti Auctum.
Ferrari 250 GTE z roku 1962
Představením modelu 250 GT 2+2 (později označovaného jako GTE) nabídlo Ferrari poprvé vůz, do něhož se vešli více než dva lidé. V nabídce automobilky tím přibyl nesmírně populární model. Přidání dvou sedadel bylo provedeno bez prodlužování rozvoru. Model 250 GT 2+2 používal standardní rozměr 2,4 metru, avšak celý vůz byl o asi 30 centimetrů delší a pozice řidiče byla posunuta o 30 centimetrů dopředu. To umožnilo posunutí motoru o asi 20 centimetrů vpřed. Vůz poháněl vyzkoušený dvanáctiválec o objemu 2953 cm3, který měl při kompresním poměru 8,8 : 1 výkon 240 koní. Převodovka byla vybavena rychloběhem Laycock.
Nový vůz – pravděpodobně třetí prototyp – se neočekávaně objevil na závodech 24 hodin Le Mans v roce 1960 v roli předjezdce. Bezprostředně po závodu byl vůz převezen do Paříže na tiskovou konferenci, kde byl oficiálně představen veřejnosti. Vůz byl vystaven na pařížském autosalonu a na počátku roku 1961 začala jeho sériová výroba, ve které nahradil u Pininfariny dosud vyráběné kupé 250 GT. Roku 1963 se vůz objevil v upraveném provedení s mlhovými světly zapuštěnými do mřížky přední masky a zadní blatníky byly protaženy do ostřejšího tvaru. Na konci roku se produkce tohoto velmi úspěšného modelu zastavila na 950 vyrobených kusech. Ve stejnou dobu bylo postaveno asi padesát vozů označovaných 330 America, které ve zcela shodné karoserii ukrývaly čtyřlitrový motor a lišily se pouze diskrétním názvem America na kapotě.
Text: Atelier Kupka s.r.o. - Motoristická agentura Hvězdová 13, 602 00 Brno, www.ClassicShow.cz
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners