Ferrari po sérii velmi veselých výsledků opustilo na městské trati v Singapuru bodované pozice.
Termín 27. 09. 2009 |
Okruh Singapur |
Počasí horko |
Pole position Lewis Hamilton |
Vítěz Lewis Hamilton |
Již v Monze bylo vidět, že Ferrari přestává stačit tempu ostatních týmů, ale i se štěstím se podařilo Raikkonenovi získat třetí místo. Ve velké ceně Singapuru se však již ukázalo naplno, že od auta na kterém se delší dobu nepracuje, nelze čekat nekonečně zázraky. Zatímco ostatní své vozy neustále vylepšují, Ferrari pracuje na autě pro rok 2010 a proto lze v závěrečných velkých cenách očekávat jen větší a větší trápení. O to sladší snad bude následující sezóna.
GP Singapuru jednoznačně ovládl Lewis Hamilton. Rosberg i Vettel se na něj snažili dorážel, ale vyřadili je vlastní chyby. Vettela v závěru závodu limitovaly i chybně fungující brzdy. Sledování souboje těchto jezdců udělalo z této velké ceny alespoň trochu koukatelnou záležitost. Bylo zajímavé sledovat snahu některých jezdců o předjetí svých konkurentů, jejich neúspěchy však byly trochu frustrující. Napínavosti závodu napomohli výrobci brzd, kteří týmům Red Bullu a Brawnu nedodali zrovna nejlepší materiál. Když v nájezdu do první zatáčky havaroval Webber a zbytek vozů Torro Rosso byl stažen z obav, že jezdce postihne podobný defekt brzd jako Webbera, všichni sledovali jak si povede Vettel. Jednou se nevešel na trať, ale nakonec svůj vůz dovedl úspěšně až do cíle. Buttonovy kouřící brzdy také dávaly najevo, že již „melou z posledního“ a je otázkou, jak na tom byl Barrichello, který myslel spíš na porážku Buttona, než na stav svých brzd.
Raikkonen jel svůj nenápadný závod, ve kterém zaujal snad jen svým povedeným předjížděcím manévrem na Buemiho. Jeho další snahy o předjetí ostatních soupeřů vyzněly naprázdno. Podobně si vedl i Fisichella a opět potvrdil, že řídit Ferrari F60 není zrovna jednoduchá záležitost. Je zajímavé, jak je novinářská obec k špatným výsledkům Fisichelly shovívavá, kdežto podobně neúspěšný Badoer byl nemilosrdně rozcupován. Proč má jezdec, který zruinoval Michaelovi Schumacherovi jeho poslední závod a zbavil ho šance na zisk titulu v roce 2006 takovou podporu? Nechápu...
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 84 bodů, Rubens Barrichello 69, Sebastian Vettel 59, Mark Webber 51.5, Kimi Räikkönen 40, Lewis Hamilton 37, Nico Rosberg 30.5, Fernando Alonso 26, Timo Glock 24, Jarno Trulli 22.5, Felipe Massa 22, Heikki Kovalainen 22, Nick Heidfeld 12, Robert Kubica 9, Giancarlo Fisichella 8, Adrian Sutil 5, Sebastien Buemi 3, Sebastien Bourdais 2.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 153 bodů, RBR-Renault 110.5, Ferrari 62, McLaren-Mercedes 59, Toyota 46.5, Williams-Toyota 30.5, Renault 26, BMW Sauber 21, Force India-Mercedes 13, STR-Ferrari 5.
Nashledanou za 7 dnů v Japonsku...
V minulém roce to V Singapuru vypadalo následovně:
2008 - Sledovat Felipeho Massu ujíždět z prvního místa bylo pro fanoušky Ferrari příjemné. To by vsak nesmělo přijít sedmnácté kolo a s ním vrchol zoufalství a neštěstí. Massa dostal při své první zastávce v boxech pokyn odjet a on tento pokyn poslechl. Nemohl však tušit, že tankovací hadice je stále ještě připojená k jeho vozu. Tu následně utrhl a povalil několik mechaniků. Při výjezdu ohrozil i kolemjedoucí vůz týmu Force India. Massa pokračoval s velkou ztrátou v závodě, jeho výkon už patřil spíše do kategorie alibistických než do kategorie „boj o titul“. Kimi Raikkonen se jen vezl ve víru dění a jeho pozice mu nedávala mnoho možností s tím nějak výrazně pohnout. Své působení v závodě ukončil krátce před cílem, když naboural do bariéry lemující tuto městskou trať. Závod vyhrál Alonso, který profitoval z úmyslné havárie svého týmového kolegy Piqueta ml.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ L.Hamilton | |
2/ S.Vettel | |
3/ N.Rosberg | |
4/ M.Webber | |
5/ F.Alonso | |
6/ T.Glock | |
7/ N.Heidfeld | |
8/ R.Kubica | |
9/ H.Kovalainen | |
10/ R.Barrichello | |
11/ K.Nakadjima | |
12/ J.Button | |
13/ K.Räikkönen | |
14/ S.Buemi | |
15/ J.Trulli | |
16/ A.Sutil | |
17/ J.Alguersuari | |
18/ G.Fisichella | |
19/ R.Grosjean | |
20/ V.Liuzzi |
Heidfeld - start z boxů |
|
START | bez problémů |
1 |
Hamilton - Rosberg - Vettel - Webber - Glock - Alonso - Barrichello - Kubica - Kovalainen - Button - Nakajima - Buemi - Raikkonen |
3 |
Grosjean - out |
10 |
Raikkonen - Buemi |
17 |
Vettel - pit |
18 |
Rosberg - pit, problémy na výjezdu - přejel plnou čáru |
19 |
Fisichella - pit |
20 |
Hamilton - pit |
20 |
Heidfeld - Sutil - kolize, Heidfeld - out |
Safety car |
|
22 |
Hamilton - Rosberg - Vettel - Glock - Alonso - Barrichello - Kovalainen - Button - 12.Raikkonen - 15.Fisichella |
24 |
Sutil - out |
25 |
Restart |
26 |
Rosberg - penalty |
36 |
Vettel - ztráta pravého zrcátka |
39 |
Vettel - pit |
Vettel - penalty - za překročení povolené rychlosti v boxové uličce |
|
45 |
Webber - out - defekt brzd |
45 |
Hamilton - pit |
48 |
Buemi - pit - out - obava o stav brzdové soustavy |
48 |
Alguersuari - pit - out - obava o stav brzdové soustavy |
51 |
Vettel - mimo trať |
52 |
Raikkonen - pit |
CÍL | Hamilton – Glock – Alonso - Vettel – Button - Barrichello – Kovalainen - Kubica – Nakajima - Räikkönen – Rosberg - Trulli – Fisichella - Liuzzi |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners