Aktuální sezóna Formule 1 skončila a ačkoliv jsme si v posledních letech zvykli v tento okamžik slavit, letos není co. Sezóna k zapomenutí je za námi.
Termín 1. 11. 2009 |
Okruh Yas Marina Circuit |
Počasí |
Pole position Lewis Hamilton |
Vítěz Sebastian Vettel |
Závod na novém okruhu v Abu Dhabi zakončil sezónu 2009 a měl být třešničkou na dortu. Moje pocity z tohoto závodu jsou však trochu rozpačité, neboť se opět prokázalo, že megalomanský vyumělkovaný projekt není ještě zárukou, že uvidíte zajímavý závod. Nevím jestli je to kletbou jménem Tilke, ale 2-3 zajímavé momenty, chvílemi až trochu kýčovitý západ slunce a výjezd z boxů v tunelu, prostě nemůžou udělat atraktivní závodění.
O to větší zklamání pak museli zažít všichni fanoušci Scuderie Ferrari, když místo boje o třetí příčku pohárů konstruktérů viděli jen vypuštěnou druhou polovinu závodu v podání Kimiho Raikkonena a zpackanou zastávku v boxech a následnou penalizaci v podání Giancarla Fisichelly. Fisichella se v závěru závodu alespoň trochu vykoupil svým kamikaze manévrem na Grosjeana.
Skončila sezóna ve které Ferrari nedokázalo postavit konkurenceschopné auto, sezóna ve které Felipeho Massu potkala nešťastná nehoda, která jej nadlouho vyřadila ze závodění, sezóna, kterou Ferrari vypustilo ve prospěch úspěchu v následujícím roce. Tato sezóna byla velkým poučením, že úspěchy let minulých neznamenají automaticky úspěch i v následujících časech. Tato sezóna byla i o tom, že kdo neumí správně vykládat pravidla, nemá v F1 šanci na úspěch. V tom zklamalo nejen Ferrari. V předcházejících letech to pro Ferrari dělal Ross Brawn a Ferrari vládlo. Ross Brawn je důkazem, že pokud na to nemáte hlavu, tak vás nezachrání ani několikaset milionový rozpočet. Brawn získal se směšným rozpočtem pohár konstruktérů i titul mezi jezdci (Button) a za to mu patří velká poklona. Snad mu příští rok dokáží lidé z Maranella, že ještě nezapomenuli, vše co je za dob působení u Scuderie naučil.
Konečné bodové hodnocení jezdců v sezóně 2009: Jenson Button 95 bodů, Sebastian Vettel 84, Rubens Barrichello 77, Mark Webber 69.5, Lewis Hamilton 49, Kimi Räikkönen 48, Nico Rosberg 34.5, Jarno Trulli 32.5, Fernando Alonso 26, Timo Glock 24, Felipe Massa 22, Heikki Kovalainen 22, Nick Heidfeld 19, Robert Kubica 17, Giancarlo Fisichella 8, Sebastien Buemi 6, Adrian Sutil 5, Kamui Kobayashi 3, Sebastien Bourdais 2.
Konečné bodové hodnocení týmů v sezóně 2009: Brawn-Mercedes 172 bodů, RBR-Renault 153.5, McLaren-Mercedes 71, Ferrari 70, Toyota 59.5, BMW Sauber 36, Williams-Toyota 34.5, Renault 26, Force India-Mercedes 13, STR-Ferrari 8.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ L.Hamilton | |
2/ S.Vettel | |
3/ M.Webber | |
4/ R.Barrichello | |
5/ J.Button | |
6/ J.Trulli | |
7/ R.Kubica | |
8/ N.Heidfeld | |
9/ N.Rosberg | |
10/ S.Buemi | |
11/ K.Räikkönen | |
12/ K.Kobayashi | |
13/ K.Nakadžima | |
14/ J.Alguersuari | |
15/ F.Alonso | |
16/ V.Liuzzi | |
17/ H.Kovalainen | |
18/ A.Sutil | |
19/ R.Grosjean | |
20/ G.Fisichella |
START | bez problémů, Raikkonen - průměrně |
1 |
Webber - Barrichello - drobná kolize |
1 |
Hamilton - Vettel - Webber - Barrichello -Button - Trulli - Kubica - Heidfeld - Rosberg |
16 |
Barrichello a Kubica - pit |
17 |
Hamilton a Button - pit |
18 |
Vettel - pit 9,5 s., z prvního místa, na první místo |
20 |
Hamilton - out |
29 |
Raikkonen - pit 9,9 s. |
Fisichella - pit |
|
31 |
Kovalainen - pit 9,6 s., na vájezdu před Raikonenem |
32 |
Fisichella - penalty |
38 |
Vettel - Webber - Button - Barrichello - Heidfeld - Trulli - Kubica - Rosberg - Buemi |
42 |
Kubica - Buemi - kolize |
52 |
Fisichella - Grosjean |
CÍL | Vettel - Webber - Button - Barrichello - Heidfeld - Kobayashi - Trulli - Buemi - Rosberg - Kubica - Kovalainen - Räikkönen - Nakajima - Alonso - Liuzzi - Fisichella - Sutil - Grosjean |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners