Další GP a další vítězství nového mistra F1 Sebastiana Vettela. Ferrari dále stagnuje.
Termín 03.11.2013 |
Okruh Yas Marina Circuit |
Počasí jasno, sucho |
Pole position Mark Webber |
Vítěz Sebastian Vettel |
Ano Scuderia Ferrari stagnuje a na výkonu vozu na trati to bylo velmi nepříjemně vidět. Alonsovo vypadnutí z druhé části kvalifikace bylo jasným důkazem. To že Alonso nakonec startoval z desáté pozice (kvůli diskvalifikaci Raikkonena) může být jen chabou útěchou.
To že závodní tempo Ferrari F138 je lepší než kvalifikační už také delší dobu neplatí. Je ale nutné uznat, že ani dnes to nebylo nějak tragické. Alonso dobře odstartoval a zařadil se za Massu. Ferrari se pokusilo o odlišnou strategii oproti většině startovního pole. V průběhu závodu se ukázalo, že u Alonsa to pomohlo, ale Massa se dopředu moc nedostal. A tak Ferrari opět ztratilo na Merdeces, který momentálně okupuje druhou pozici v poháru konstruktérů. Velkou cenu Abu Dhabi vyhrál zcela suverénně Sebastian Vettel.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 347 bodů, Fernando Alonso 217, Kimi Räikkönen 183, Lewis Hamilton 175, Mark Webber 166, Nico Rosberg 159, Romain Grosjean 114, Felipe Massa 106, Jenson Button 60, Paul di Resta 48, Nico Hulkenberg 39, Sergio Perez 35, Adrian Sutil 29, Daniel Ricciardo 19, Jean-Eric Vergne 13, Esteban Gutierrez 6, Pastor Maldonado 1.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Red Bull Racing-Renault 513 bodů, Mercedes 334, Ferrari 323, Lotus-Renault 297, McLaren-Mercedes 95, Force India-Mercedes 77, Sauber-Ferrari 45, STR-Ferrari 32, Williams-Renault 1.
Nashledanou za 14 dnů v USA ...
V minulých letech to v Abu Dhabi vypadalo následovně:
2012 - Ferrari i pro tento závod slibovalo novinky, ale v kvalifikací byl Alonso pouze sedmý a Massa až devátý. Vettel byl třetí, nedostatek paliva v závěru kvalifikace jej však odsoudil k startu z boxů. Na startu GP velmi zaváhal Webber, naopak Alonso pěkně odstartoval, předjel Buttona a mohl se pustit do Webbera, kterého ještě v prvním kole předjel. Obě auta přitom dělily jen milimetry. Vettel se snažil rychle dostat přes chvost startovního pole dopředu. Dařilo se mu, přitom však poškodil svůj přední spoiler. Ten si nechal vyměnit až při první zastávce v boxech, kterou absolvoval při první safety car fázi způsobené kolizí mezi létajícím Rosbergem a rampou Karthikeyanem. Všichni jsme si přáli, aby se hned po restartu dostal Alonso přes Maldonada, opak byl pravdou, Alonso zaváhal a měl co dělat, aby se ubránil před Webberem. Dobrá věc se však povedla a Alonso se nejen ubránil, ale za pár kol předjel Maldonada a mohl začít stíhat Raikkonena. Vedoucího Hamiltona zradil jeho monopost, což přiživilo naše naděje na vítězství. Vettel měl štěstí i ve chvíli, kdy si nechal vyměnit pneumatiky těsně před druhou safety car fází. To mu dalo šanci reálně útočit na třetího Buttona a druhého Alonsa, protože safety car zneutralizoval jeho ztrátu. Vettel nakonec Buttona udolal, ale na Alonsa už neměl. Ten naopak chytil druhý dech a začal stahovat vedoucího Raikkonena. Bylo velkou škodou, že závod neměl o pár kol více, mohli jsme se dožít ještě velkého dramatu. Zvítězil Raikkonen před Alonsem, Vettelem a Buttonem.
2011 - Výsledky kvalifikace nasvědčovaly, že GP Abu Dhabi v roce 2011 nebude mít zásadně jiný průběh než předchozí velké ceny. Na pole position byl opět Sebastian Vettel a Ferrari si i tentokrát podělilo páté a šesté místo (Alonso, Massa). O to překvapivější byl úvod závodu. Vettel již při nájezdu na startovní rošt probrzdil plošku na pravém předním kole, přesto však bezpečně odstartoval a ujal se vedení. Alonsovi se podařilo ihned na startu postoupit na čtvrté místo. V první zatáčce prvního kola postihnul Vettela defekt pravé zadní pneumatiky spojený s ukázkovými hodinami. Vettel ještě dovezl svůj vůz do boxů, ale ze závodu musel odstoupit. Alonso ještě v prvním kole předjel Buttona a položil tím základ pro zbytek celého závodu. V tom se relativně dobře držel Hamiltona, občas jej i stahoval, ale k nějaké zásadnější akci se nedostal. Massa neustále bojoval s Buttonem a Webberem, dělal ale i závažné chyby, které jej nakonec stály čtvrté místo v cíli, zcela zásadní byly hodiny v 48.kole. Zpět na výslunní se dnes propracoval vítězný Hamilton, druhý dojel Alonso a stupně vítězů dokompletoval třetí Button.
2010 - V reálném životě se občas stává, že pokud se dva perou, třetí vyhraje. Dnes se historie opět opakovala. Ať už to byla zahleděnost Ferrari - Alonso do Red Bullu – Webber nebo geniální tah Red Bullu v podobě nastražení volavky v podobě předčasné zastávky Marka Webbera, výsledek byl jasný. Bezchybnou jízdou si Vettel připsal rozhodující vítězství a Alonso svou neschopností překonat tolik podceňovaný Renault s ještě podceňovanějším Petrovem nebyl schopen reagovat na aktuální vývoj závodu. Život může být paradoxní a je paradoxní. Tifosi Alonsa hodně nenáviděli za to, jak zkazil Schumacherovi jeho poslední sezónu, kdy jezdil pro Ferrari. Tifosi si přesto Alonsa pro jeho výsledky a zápal pro touhu po úspěchu zamilovali. Alonso loni opustil tým Renault a tím mj. uvolnil místo pro svého dnešního kata – Petrova.
2009 - Závod na novém okruhu v Abu Dhabi zakončil sezónu 2009 a měl být třešničkou na dortu. GP na okruhu postiženém kletbou jménem Tilke přinesl pouze 2-3 zajímavé momenty, pohled na západ slunce a výjezd z boxů v tunelu, což není zrovna atraktivní výsledek. Největší zklamání pak museli zažít všichni fanoušci Scuderie Ferrari, když místo boje o třetí příčku pohárů konstruktérů viděli jen vypuštěnou druhou polovinu závodu v podání Kimiho Raikkonena a zpackanou zastávku v boxech a následnou penalizaci v podání Giancarla Fisichelly. Fisichella se v závěru závodu alespoň trochu vykoupil svým kamikaze manévrem na Grosjeana. Dvanácté místo Kimiho Raikkonena a šestnácté místo Giancarla Fisichelly patřilo mezi nejostudnější výsledky Scuderie Ferrari za hodně dlouhou dobu.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ M. Webber | |
2/ S. Vettel | |
3/ N. Rosberg | |
4/ L. Hamilton | |
5/ K. Räikkönen | |
6/ N. Hulkenberg | |
7/ R. Grosjean | |
8/ F. Massa | |
9/ S. Perez | |
10/ D. Ricciardo | |
11/ F. Alonso | |
12/ P. di Resta | |
13/ J. Button | |
14/ J-E. Vergne | |
15/ P. Maldonado | |
16/ V. Bottas | |
17/ E. Gutierrez | |
18/ A. Sutil | |
19/ G. van der Garde | |
20/ J. Bianchi | |
21/ Ch. Pic | |
22/ M. Chilton |
PRŮBĚH ZÁVODU
START | Alonso - pěkně |
1 |
Raikkonen - out |
1 |
Vettel - Rosberg - Webber - Grosjean - Hamilton - Hulkenberg - Massa - Alonso |
2 |
Button - pit - výměna předního spoileru |
8 |
Webber, Grosjean - pit |
16 |
Alonso - pit - 2,8 s. |
18 |
Massa - pit |
22 |
Alonso - Perez |
23 |
Alonso - Bottas |
26 |
Massa - Hamilton |
26 |
Alonso - Hulkenberg |
26 |
Hulkenberg - Alonso |
26 |
Massa - Sutil |
26 |
Alonso - Hulkenberg |
28 |
Alonso - Sutil |
30 |
Vettel - Webber - Rosberg - Grosjean - Massa - Alonso |
33 |
Webber, Rosberg - penalty |
34 |
Hulkenberg - penalty |
38 |
Vettel, Grosjean - pit |
38 |
Massa - pit - 3,8 s. |
44 |
Alonso - pit - 3,0 s. |
45 |
Alonso - Vergne |
47 |
Massa - Vergne |
51 |
Alonso - Hamilton |
52 |
Alonso - Resta |
CÍL | Vettel - Webber - Rosberg - Grosjean - Alonso - di Resta - Hamilton - Massa - Perez - Sutil - Maldonado - Button - Gutierrez - Hulkenberg - Bottas - Ricciardo - Vergne - van der Garde - Pic - Bianchi - Chilton |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners