Dramatický závod v Baku mělo Ferrari dobře rozehraný, ale koncovku zle nezvládlo.
Termín 29. 4. 2018 |
Okruh Baku |
Počasí sucho |
Pole position Sebastian Vettel |
Vítěz Lewis Hamilton |
Ferrari nás opět potěšilo svými výkony v trénincích, které potvrdil Vettel svým dalším pole position, Raikkonenovi se tolik nedařilo, ale i tak byl v užší špičce. Závod byl do značné míry ve znamení Vettela, který dokázal uhájit své vedení a toto po značnou část závodu kontroloval. Raikkonen dotahoval svou pozici v pořadí poté co si v prvním kole poškodil svůj vůz po kolizi s Oconem. Závod prakticky rozhodla až druhá safety car fáze, kdy Vettel zcela nesmyslně zajel pro nové pneumatiky do boxů a tím se nedostal zpět před v té době vedoucího Bottase. Zbytek zmaru dokonal Vettel při restartu, když v první zatáčce probrzdil a propadl se o dvě místa zpět. Když Bottas dostal defekt, získal Hamilton celkem jednodušše své první vítězstzví v této sezóně. Raikkonen dojel druhý a Vettel čtvtrtý.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Lewis Hamilton 70 bodů, Sebastian Vettel 66, Kimi Räikkönen 48, Valtteri Bottas 40, Daniel Ricciardo 37, Fernando Alonso 28, Nico Hulkenberg 22, Max Verstappen 18, Sergio Perez 15, Carlos Sainz 13, Pierre Gasly 12, Kevin Magnussen 11, Charles Leclerc 8, Stoffel Vandoorne 8, Lance Stroll 4, Marcus Ericsson 2, Esteban Ocon 1, Brendon Hartley 1.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 114 bodů, Mercedes 110, Red Bull Racing TAG Heuer 55, McLaren Renault 36, Renault 35, Force India Mercedes 16, Scuderia Toro Rosso Honda 13, Haas Ferrari 11, Sauber Ferrari 10, Williams Mercedes 4.
Nashledanou za 14 dnů v Španělsku...
V minulých letech to v Baku vypadalo následovně:
2017 - Baku - Pro Ferrari byla krizová již první zatáčka, když Vettel tancoval kolem Raikkonena, ale nedotknul se ho. To Bottas moc ohledů na Raikkonena nebral, vyhnal ho do bariéry a zničil si přední spoiler. Raikkonenovi se naštěstí nic s autem nestalo. Další zásadní událost přinesl restart druhé safety car fáze, kdy Hamilton nebezpečně zabrzdil před Vettelem, který do něj lehce narazil. To Vettela rozlítilo natolik, že měl potřebu najet vedle Hamiltona a za mocné gestikulace neuhlídal svůj monopost a najel do něj. Vettel byl za tento manévr potrestán 10 vteřinami penalizace Stop and Go. Hamilton si za vybržďování neodnesl penalizaci žádnou. Hamilton se prakticky potrestal sám, když se mu po restartu zastaveného závodu uvolnil ochranný oblouk za helmou a kvůli tomu musel zajet do boxů na opravu. Když si Vettel odbyl svůj trest a vydal se znovu na trať, byl před Hamiltonem. Vettel se pak pokoušel prokousat co nejvýše pořadím a mocně mu k tomu pomohl i Hamilton, který jel těsně za Vettelem a tak Vettel musel bez odpočinku neustále tvrdě tlačit na tempo. V cíli byl Vettel čtvrtý. A Raikkonen? Ten se od startu průběžně pomalpropadal pořadím až jej zastavil defekt pravé zadní pneumatiky. Než dojel do boxu, cáry gumy mu poškodily vůz a Kimi musel odstoupit poprvé. Jeho tým využil zastaveného závodu k opravě a proto se Kimi mohl vrátit do závodu a se ztrátou jednoho kola pokračovat. Kimi ale do cíle nedojel a pár kol před cílovou vlajkou ze závodu definitivně pro technické problémy odstoupil.
2016 - Baku - Do kalendáře F1 se vrátila Evropská GP, kterou hostilo daleké ázerbájdžajnské Baku. Nový městský okruh přinášel zajímavé okamžiky již od úvodních tréninků, neboť se všichni jezdci učili novou trať a dělali při tom velké množství chyb. Ferrari se zpočátku moc nedařilo a ztráta na špičku byla propastná. O to větší překvapení přinesla kvalifikace, kde již výkon Vettela (čtvrtý) a Raikkonena (pátý) byl velmi slušný. Závod se na nové městské trati ukázal jako ne moc atraktivní. A to i přestože se jezdci chovali velmi zodpovědně a proto jsme v průběhu 51 kol závodu nezaznamenali nějaký divoký karambol. Pro Ferrari bylo zásadní, že se Vettel dokázal celkem rychle propracovat na druhé místo, kde setrval až do cíle, když na vítězného Rosberga moc nestačil. Raikkonen svedl zásadní souboj s Ricciardem a Perezem. Pokud by Kimi nedostal 5 vteřinovou penalizaci za přejetí čáry v nájezdu do boxů, mohl se těšit z třetího místa, takto byl až čtvrtý za třetím Perezem.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ S. Vettel | |
2/ L. Hamilton | |
3/ V. Bottas | |
4/ D. Ricciardo | |
5/ M. Verstappen | |
6/ K. Räikkönen | |
7/ E. Ocon | |
8/ S. Perez | |
9/ C. Sainz | |
10/ L. Stroll | |
11/ S. Sirotkin | |
12/ F. Alonso | |
13/ Ch. Leclerc | |
14/ N. Hulkenberg | |
15/ K. Magnussen | |
16/ S. Vandoorne | |
17/ P. Gasly | |
18/ M. Ericsson | |
19/ B. Hartley | |
20/ R. Grosjean |
PRŮBĚH ZÁVODU
START | Vettel – skvěle, Räikkönen – průměrně |
1 |
Ocon – Räikkönen – kolize, Ocon – out |
1 |
Sirotkin – out |
1 |
Alonso – defekt pravé přední pneu + pravé zadní pneu |
1 |
Räikkönen – pit |
1 |
Hartley – pit |
1 |
Safety car |
1 |
Vettel – Hamilton – Bottas |
6 |
Restart |
10 |
Vettel – Hamilton – Bottas – 10. Räikkönen |
11 |
Hulkenberg – out |
15 |
Räikkönen – Stroll |
17 |
Räikkönen – Leclerc |
18 |
Ericsson – mimo trať |
29 |
Vettel – Bottas – Hamilton – 6. Räikkönen |
30 |
Vettel – pit – před Hamiltona |
40 |
Ricciardo – Verstappen – kolize – out |
40 |
Räikkönen – pit |
40 |
Safety car |
40 |
Vettel – pit |
43 |
Grosjean – out |
47 |
Bottas – Vettel – Hamilton - Räikkönen |
48 |
Restart |
48 |
Vettel – mimo trať |
49 |
Bottas – defekt pravé zadní pneu – out |
50 |
Pérez – Vettel |
CÍL | Hamilton - Räikkönen - Perez - Vettel - Sainz - Leclerc - Alonso - Stroll - Vandoorne - Hartley - Ericsson - Gasly - Magnussen - Bottas |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners