Ferrari přivezlo do Baku nové vylepšení svého vozu, ale převratného úspěchu nedosáhlo.
Termín 28. 4. 2019 |
Okruh Baku |
Počasí sucho |
Pole position Valtteri Bottas |
Vítěz Valtteri Bottas |
Velkou stopku posunu Ferrari vpřed vyprodukoval Leclerc, který havaroval v kvalifikaci a proto si oba jezdci nemohli pomoci s „roztahováním“ v třetí části kvalifikace. V závodě se Vettel držel za Mercedesy, zatímco Leclerc postupně postupoval pořadím vpřed. Největším nepřítelem byly pro Ferrari v závodě pneumatiky Pirelli, když paradoxně střední směs fungovala na voze Ferrari mnohem lépe něž směs měkká. Vettel ze začátku závodu ztrácel, ale právě když přezul na tvrdší směs pneumatik, byl najednou schopen držet krok s Mercedesy. V závodě vyhrál Bottas, Vettel si zajistil třetí místo a pátý dojel Leclerc, který si díky dodatečné zastávce v boxech dojel i pro jeden extra bod za nejrychlejší kolo v závodě.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Valtteri Bottas 87 bodů, Lewis Hamilton 86, Sebastian Vettel 52, Max Verstappen 51, Charles Leclerc 47, Sergio Perez 13, Pierre Gasly 13, Kimi Räikkönen 13, Lando Norris 12, Kevin Magnussen 8, Nico Hulkenberg 6, Carlos Sainz 6, Daniel Ricciardo 6, Lance Stroll 4, Alexander Albon 3, Daniil Kvyat 1.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 173 bodů, Ferrari 99, Red Bull Racing Honda 64, McLaren Renault 18, Racing Point BWT Mercedes 17, Alfa Romeo Racing Ferrari 13, Renault 12, Haas Ferrari 8, Scuderia Toro Rosso Honda 4.
Nashledanou za 14 dnů v Španělsku...
V minulých letech to v Baku vypadalo následovně:
2018 - Baku - Dramatický závod v Baku mělo Ferrari dobře rozehraný, ale koncovku zle nezvládlo. Ferrari nás opět potěšilo svými výkony v trénincích, které potvrdil Vettel svým dalším pole position, Raikkonenovi se tolik nedařilo, ale i tak byl v užší špičce. Závod byl do značné míry ve znamení Vettela, který dokázal uhájit své vedení a toto po značnou část závodu kontroloval. Raikkonen dotahoval svou pozici v pořadí poté co si v prvním kole poškodil svůj vůz po kolizi s Oconem. Závod prakticky rozhodla až druhá safety car fáze, kdy Vettel zcela nesmyslně zajel pro nové pneumatiky do boxů a tím se nedostal zpět před v té době vedoucího Bottase. Zbytek zmaru dokonal Vettel při restartu, když v první zatáčce probrzdil a propadl se o dvě místa zpět. Když Bottas dostal defekt, získal Hamilton celkem jednodušše své první vítězstzví v této sezóně. Raikkonen dojel druhý a Vettel čtvtrtý.
2017 - Baku - Pro Ferrari byla krizová již první zatáčka, když Vettel tancoval kolem Raikkonena, ale nedotknul se ho. To Bottas moc ohledů na Raikkonena nebral, vyhnal ho do bariéry a zničil si přední spoiler. Raikkonenovi se naštěstí nic s autem nestalo. Další zásadní událost přinesl restart druhé safety car fáze, kdy Hamilton nebezpečně zabrzdil před Vettelem, který do něj lehce narazil. To Vettela rozlítilo natolik, že měl potřebu najet vedle Hamiltona a za mocné gestikulace neuhlídal svůj monopost a najel do něj. Vettel byl za tento manévr potrestán 10 vteřinami penalizace Stop and Go. Hamilton si za vybržďování neodnesl penalizaci žádnou. Hamilton se prakticky potrestal sám, když se mu po restartu zastaveného závodu uvolnil ochranný oblouk za helmou a kvůli tomu musel zajet do boxů na opravu. Když si Vettel odbyl svůj trest a vydal se znovu na trať, byl před Hamiltonem. Vettel se pak pokoušel prokousat co nejvýše pořadím a mocně mu k tomu pomohl i Hamilton, který jel těsně za Vettelem a tak Vettel musel bez odpočinku neustále tvrdě tlačit na tempo. V cíli byl Vettel čtvrtý. A Raikkonen? Ten se od startu průběžně pomalu propadal pořadím až jej zastavil defekt pravé zadní pneumatiky. Než dojel do boxu, cáry gumy mu poškodily vůz a Kimi musel odstoupit poprvé. Jeho tým využil zastaveného závodu k opravě a proto se Kimi mohl vrátit do závodu a se ztrátou jednoho kola pokračovat. Kimi ale do cíle nedojel a pár kol před cílovou vlajkou ze závodu definitivně pro technické problémy odstoupil.
2016 - Baku - Do kalendáře F1 se vrátila Evropská GP, kterou hostilo daleké ázerbájdžajnské Baku. Nový městský okruh přinášel zajímavé okamžiky již od úvodních tréninků, neboť se všichni jezdci učili novou trať a dělali při tom velké množství chyb. Ferrari se zpočátku moc nedařilo a ztráta na špičku byla propastná. O to větší překvapení přinesla kvalifikace, kde již výkon Vettela (čtvrtý) a Raikkonena (pátý) byl velmi slušný. Závod se na nové městské trati ukázal jako ne moc atraktivní. A to i přestože se jezdci chovali velmi zodpovědně a proto jsme v průběhu 51 kol závodu nezaznamenali nějaký divoký karambol. Pro Ferrari bylo zásadní, že se Vettel dokázal celkem rychle propracovat na druhé místo, kde setrval až do cíle, když na vítězného Rosberga moc nestačil. Raikkonen svedl zásadní souboj s Ricciardem a Perezem. Pokud by Kimi nedostal 5 vteřinovou penalizaci za přejetí čáry v nájezdu do boxů, mohl se těšit z třetího místa, takto byl až čtvrtý za třetím Perezem.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ V. Bottas | |
2/ L. Hamilton | |
3/ S. Vettel | |
4/ M. Verstappen | |
5/ S. Perez | |
6/ D. Kvyat | |
7/ L. Norris | |
8/ Ch. Leclerc | |
9/ C. Sainz | |
10/ D. Ricciardo | |
11/ A. Albon | |
12/ K. Magnussen | |
13/ L. Stroll | |
14/ R. Grosjean | |
15/ N. Hulkenberg | |
16/ G. Russell | |
17/ A. Giovinazzi | |
18/ R. Kubica | |
19/ K. Räikkönen | |
20/ P. Gasly |
PRŮBĚH ZÁVODU
Gasly, Räikkönen, Kubica – start z pit |
|
START | Ferrari – slušný start |
1 |
Bottas – Hamilton – Vettel – 10. Leclerc |
3 |
Leclerc – Ricciardo |
4 |
Leclerc – Kvyat |
5 |
Leclerc – Sainz |
6 |
Leclerc – Norris |
7 |
Leclerc – Pérez |
10 |
Leclerc – Verstappen |
10 |
Bottas – Hamilton – Vettel – Leclerc |
11 |
Vettel – pit |
23 |
Leclerc – Bottas – Hamilton – Vettel |
26 |
Grosjean – mimo trať |
33 |
Bottas – Leclerc |
33 |
Ricciardo – Kvyat – mimo trať + kolize |
333 |
Ricciardo – pit – out |
34 |
Vettel – Leclerc |
34 |
Leclerc – pit |
35 |
Kvyat – pit – out |
36 |
Leclerc – Gasly |
39 |
Gasly – out |
39 |
Virtual safety car |
40 |
Grosjean – pit – out |
41 |
Restart |
48 |
Leclerc – pit |
CÍL | Bottas - Hamilton - Vettel - Verstappen - Leclerc - Perez - Sainz - Norris - Stroll - Räikkönen - Albon - Giovinazzi - Magnussen - Hulkenberg - Russell - Kubica |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners