Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Europe 2016

Grand Prix Europe 2016

Jaroslav Hanus, datum vydání 19.6.2016

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Europe 2016
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Do kalendáře F1 se vrátila Evropská GP, kterou hostilo daleké ázerbájdžajnské Baku.



Termín
19. 6. 2016
Okruh
Baku
Počasí
sucho
Pole position
Nico Rosberg
Vítěz
Nico Rosberg




Nový městský okruh přinášel zajímavé okamžiky již od úvodních tréninků, neboť se všichni jezdci a jejich týmy učili novou trať a dělali při tom velké množství chyb. Ferrari se zpočátku moc nedařilo a ztráta na špičku byla propastná. O to větší překvapení přinesla kvalifikace, kde již výkon Vettela (čtvrtý) a Raikkonena (pátý) byl velmi slušný.

Závod se na nové městské trati ukázal jako atraktivní. A to i přestože se jezdci chovali velmi zodpovědně a proto jsme v průběhu 51 kol závodu nezaznamenali nějaký divoký karambol. Působilo to až paradoxně oproti tréninkům či závodům doprovodných sérií, kde závody dojíždělo jen minimum jezdců. Pro Ferrari bylo zásadní, že se Vettel dokázal celkem rychle propracovat na druhé místo, kde setrval až do cíle, když na vítězného Rosberga moc nestačil. Raikkonen svedl zásadní souboj s Ricciardem a Perezem. Pokud by Kimi nedostal 5 vteřinovou penalizaci za přejetí čáry v nájezdu do boxů, mohl se těšit z třetího místa, takto byl až čtvrtý za třetím Perezem.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Nico Rosberg 141 bodů, Lewis Hamilton 117, Sebastian Vettel 96, Kimi Räikkönen 81, Daniel Ricciardo 78, Max Verstappen 54, Valtteri Bottas 52, Sergio Perez 39, Felipe Massa 38, Daniil Kvyat 22, Romain Grosjean 22, Nico Hulkenberg 20, Fernando Alonso 18, Carlos Sainz 18, Kevin Magnussen 6, Jenson Button 5, Stoffel Vandoorne 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 258 bodů, Ferrari 177, Red Bull Racing 140, Williams Mercedes 90, Force India Mercedes 59, Toro Rosso Ferrari 32, McLaren Honda 24, Haas Ferrari 22, Renault 6.




Nashledanou za 14 dnů v Rakousku...



V minulých letech to při Evropských GP vypadalo následovně:

2012 - Valencia - Po zpackané kvalifikaci to pro Ferrari nevypadalo vůbec dobře. Alonso se totiž kvalifikoval jen jako jedenáctý a Massa třináctý. Zatímco ještě na startu se dokázali jak Alonso tak i Massa prokousat o hodně míst vpřed, Massův postup se relativně zastavil, zatímco Alonso zejména po prvních zastávkách v boxech dokázal stoupat úspěšně dále. Zásadní zvrat do závodu přinesla Safety car fáze závodu vyvolaná kolizí Kovalainena a Vergneho. V boxech zaváhal Hamiltonův team při nasazování levé přední pneumatiky, což pomohlo Alonsovi k průběžnému třetímu místu. Po restartu se čekal útok druhého Grosjeana na vedoucího Vettela. Ten ale nepřišel, protože Grosjeana předjel odvážným manévrem Alonso. Radost vystřídal smutek při pohledu na kolizi Felipeho Massy s Kobayashim, Massa naštěstí mohl dojet do boxů a po výměně pneumatik pokračovat v závodě. Netrvalo to dlouho a ze závodu pro technickou poruchu odstoupil do té doby suverénní Vettel. Vedení závodu v ten moment opanoval Alonso a místní španělští diváci to ocenili obrovským aplausem. Prvního Alonso pronásledoval Grosjean až do doby, kdy i Francouze zradil jeho monopost. To dalo Alonsovi určitý prostor, ale ten nic nezaručoval, protože do cíle bylo ještě daleko a na jakékoliv zaváhání čekal Hamilton s Raikkonenem. To naštěstí nepřišlo a naopak jej dvakrát ukázal Hamilton, když pár kol před cílem probrzdil své pneumatiky a následně se nestačil bránit rychlejšímu Raikkonenovi. O kolo později si na něj vyšlápnul Maldonado a ve výsledku z toho byla další kolize závodu a Hamiltonovo odstoupení. A jak to všechno skončilo? Po 57 kolech závodu první šachovnicovou fotku viděl Alonso, který startoval až z jedenáctého místa. Druhý byl velmi konzistentní Raikkonen. Třetí místo pak získal Michael Schumacher, který startoval jako dvanáctý.

2011 - Valencia - Trať ve Valencii moc zajímavých míst nenabízí a podobné to bývá se zdejšími závody. Ani DRS z tohoto závodu neudělalo kdovíjakou akční podívanou. Pro Ferrari to byl tentokrát úspěšný závod. Fernando Alonso se postupně probojoval až na druhou pozici a symbolicky zopakoval svůj monacký výsledek. Felipe Massa předvedl výborný start, ale postupně se začal vytrácet, v cíli jsme ho viděli pouze na pátém místě. Svědomí by zcela jistě měli zpytovat členové pit-crew, kteří dnes nepracovali zcela optimálně a třeba v Felipeho případě nepřímo rozhodli o tom, že Massa nebude mít prostor k boji s Hamiltonem. V Evropské GP zvítězil Vettel a přiblížil se o další velký krok k obhajobě mistrovského titulu.

2010 - Valencia - Nuda, nuda, nuda, nepotrestané manévry některých jezdců z čela startovního pole při předjíždění safety caru a pořadí v cíli: Vettel - Hamilton – Button - 9. F.Alonso - 14. F.Massa

2009 - Valencia - Jestliže se v roce 2008 mohli všichni vymlouvat na to, že vše je ve Valencii nové a nuda, která přesně vystihovala charakter závodu, byla dána složitou aerodynamikou tehdejších formulí, pak je s podivem, proč závod v roce 2009 nebyl přehlídkou napínavého závodění. Monoposty F1 prošly přes zimu změnami, které měly zaručit snadné předjíždění, ale to nenastalo. Ukázalo se to na jiných tratích, ukázalo se to i zde. Samotná trať také není zrovna to, co by kvalitě závodění pomáhalo, ale v rámci možností městské aglomerace a schopností Hermana Tilkeho, je výsledek ještě relativně snesitelný. Pro Ferrari byl víkend ve Valencii velmi náročný. Po týdnech čekání na Schumachera tu byl najednou někdo jiný. Byl jím Luca Badoer, dlouholetý testman Scuderie Ferrari. A asi nikdo nečekal nějaké výkonové zázraky (ty se čekaly od Míchaela Schumachera), ale také nikdo nečekal, že Luca bude dojíždět poslední. Bohužel taková však byla realita. Reputaci týmu tak musel zachraňovat Kimi Raikkonen. Raikkonen v kvalifikaci zabojoval a obsadil šesté místo. Přestože si sudou startovní pozici nepřál, poradil si se startem velmi dobře a posunul se až na čtvrté místo. S dopomocí systému KERS a kolizí ostatních závodníků se vpřed probojoval i Badoer. Svého postupu si užíval jen do třetího kola, ve kterém dostal hodiny a propadl se startovním polem zpět. O dalším vývoji závodu lze napsat snad jen to, že nebýt pár omylů, chyb, technických defektů, nedělo by se na trati absolutně nic, co by mělo poutat pozornost diváků a vyrušit je z odpoledního spánku. Raikkonen se v průběhu závodu vypořádal s Kovalainennem. Badoer kromě dalších hodin předvedl i zbabělý odjezd z boxů doplněný přejetím bílé čáry oddělující trať od boxové uličky. Závod vyhrál po dlouhých 5 letech opět Rubens Barrichello (naposledy vyhrál GP Číny 2004 v barvách Scuderia Ferrari).

2008 - Evropská GP se přesouvá do Valencie, závod symbolizuje ukrutná nuda a exploze motoru Kimiho Raikkonena.

2007 - Nürburgring - kvalifikaci pro této GP zdramatizoval Hamilton těžkou havárii. Pro Ferrari získal pole position Raikkonen, druhý byl Alonso a třetí Massa. Počasí ukázalo, že v prostředí Nürburgring umí nabídnout zajímavé situace a je na závodnících jak se s nimi srovnají. Už v roce 2003 jsme byli svědky situace kdy traťoví komisaři a jeden fanoušek pomohli Michaelovi Schumacherovi zpět do závodu, když se ocitl částí vozu mimo trať. V roce 2007 byli diváci svědkem neuvěřitelného výkonu traťových komisařů, kdy Hamiltonův monopost zavěšený na traktoru vyvezli zpět na pevný asfalt. Naprosto unfair proti všem ostatním jezdcům, kteří skončili v únikové zóně první zatáčky (a že jich nebylo málo). Raikkonen odstoupil pro technickou poruchu a Massa se musel za mokra spokojit s druhým místem za Alonsem.

2006 - Nürburgring - V kvalifikaci byl nejrychlejší Alonso, ale hned za ním stál Schumacher a Massa. Michael Schumacher jel v závodě skvěle a zaslouženě si připsal další vítězství pro Scuderii Ferrari. Zahanbit se nenechal ani Felipe Massa, který bojoval s Raikkonenem a zároveň měl nadosah Alonsa.

2005 - Nürburgring – sedmé místo pro Barrichella a desáté pro Schumachera, tak vypadal startovní rošt z pohledu Ferrari. Naštěstí se oběma jezdcům podařilo v průběhu prostoupat pořadím a proto Barrichello ukončil své snažení na třetím místě a Schumacher na pátém.

2004 - Nürburgring – Schumachera na pole position doplnil Barrichello jen sedmým místem. Ferrari sice získalo double, ale mnoho se neradovalo – z úcty k zesnulému Umbertu Agnellimu.

2003 - Nürburgring – Schumacher zůstal v kvalifikaci jen těsně poražen nejrychlejším Raikkonenem. Barrichello byl čtvrtý. Hned na začátku závodu se před Michaela dostal jeho bratr Ralf a držel se před ním úspěšně. Po odpadnutí Raikkonenna oba bojovali o vítězství. Ale tomu bylo až do chvíle než se za Michaela dotáhl Montoya a poslal ho do únikové zóny v jedné ze zatáček. Michael měl štěstí, že zůstal půlkou vozu na asfaltu a nezhasnul mu motor. Traťoví komisaři a jeden z diváků ho tak během chvilky poslali zpět do závodu, ale v cíli už to nedalo lepší než páté místo. Barrichello byl třetí. Schumacher tím překonal hranici tisíce získaných bodů – 1002 bodů v F1 kariéře.

2002 - Nürburgring - Montoya v závodě dokázal, že je karikaturou férového závodníka, gentlemana. Trapné blokování Michaela Schumachera v 1. kole - prudké a několikanásobné změny směrů, které odporují pravidlům. Navíc blokování Davida Coultharda a jeho následná likvidace. To opravdu nebyl šťastný den pana Montoyi. Skvělý výkon předvedl Barrichello a po zásluze závod vyhrál. Po problémech Ralfa Schumachera v boxech se uvolnila cesta pro stříbrnou pozici Michaela Schumachera v cíli.

2001 - Nürburgring - Zajímavý závod, který opět dokázal jak silné byly týmy Ferrari a Villiams v roce 2001. Tento závod přinesl 3 kritické momenty. 1.Start kdy Michael Schumacher v rámci pravidel o změně směru zavíral Ralfa Schumachera . 2.První zastávky v boxech - bylo vidět, jak Michael hlídá Ralfa, aby spolu zajeli do boxů 3.Ralfův výjezd z boxů - pravidla sice říkají, že jezdec nesmí přejet čáru na výjezdu. Ralf nikoho neohrozil ani nezískal pozici, proto byla penalizace velmi přísná. Fanoušci Ferrari děkovali značce BMW, že vyrábí tak dobré motocykly - známý kapotovaný skůtr BMW bezpečně dovezl Michaela od vracečky Dunlop až do boxů. Michael Schumacher vyhrál svou 49. GP. Barrichello dojel na pátém místě.

2000 - Nürburgring – v kvalifikaci ještě vévodil Coulthard, ale v mokrém závodě si důležitých 10 bodů za vítězství vybojoval Michael Schumacher





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ N. Rosberg

2/ D. Ricciardo
3/ S. Vettel

4/ K. Räikkönen
5/ F. Massa

6/ D. Kvyat
7/ S. Perez

8/ V. Bottas
9/ M. Verstappen

10/ L. Hamilton
11/ R. Grosjean

12/ N. Hulkenberg
13/ C. Sainz

14/ F. Alonso
15/ E. Gutierrez

16/ F. Nasr
17/ R. Haryanto

18/ P. Wehrlein
19/ J. Button

20/ M. Ericsson
21/ K. Magnussen

22/ J. Palmer


PRŮBĚH ZÁVODU




START Obě Ferrari dobře
1
Rosberg – Ricciardo – Vettel - Räikkönen – Perez – Massa
6
Vettel – Ricciardo
8
Räikkönen – pit
10
Kvyat – pit – out
16
Räikkönen – Hülkenberg
19
Räikkönen – Ricciardo
20
Rosberg – Vettel - Räikkönen – Ricciardo – Hülkenberg – Perez – Hamilton
20
Vettel – pit
21
Rosberg – pit z 1. místa
28
Vettel - Räikkönen
32
Sainz – out
40
Rosberg – Vettel - Räikkönen
41
Wehrlein – out
43
Alonso – pit – out
51
Pérez - Räikkönen


CÍL Rosberg - Vettel - Perez - Räikkönen - Hamilton - Bottas - Ricciardo - Verstappen - Hulkenberg - Massa - Button - Nasr - Grosjean - Magnussen - Palmer - Gutierrez - Ericsson - Haryanto




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners