Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Spain 2010

Grand Prix Spain 2010

Jaroslav Hanus, datum vydání 9.5.2010

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Spain 2010
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Španěslká GP, která je domácí velkou cenou Fernanda Alonsa, skončila pro Ferrari překvapivě dobře.



Termín
9. 5. 2010
Okruh
Catalunya
Počasí
hezky, jasno
Pole position
Mark Webber
Vítěz
Mark Webber




Překvapivě dobře, nutno však poznamenat, že jen díky smůle soupeřů.

Ferrari podobně jako ostatní teamy přivezlo do Barcelony mnoho vylepšení. Na výsledku se to však moc neprojevilo, protože je stále na úrovni McLarenu, a oba tyto teamy ztrácí na vedoucí Red Bull. To bylo patrné i v kvalifikaci, kde lepší časy pro Ferrari zajížděl Alonso. Felipemu Massovi, kterého jsme ve středu přivítali v Praze, se tolik nedařilo, ale stále se umisťoval v první desítce.

Úvod velké ceny moc napětí s výjimkou startu nepřinesl. O hlavní zápletku se postarali Schumacher a Button. Jenson Button se snažil dostat přes Michaela Schumachera, ale jel jako za starých časů a byť měl horší auto, Button své výhody nedokázal využít.

V Red Bullu opět experimentovali s brzdami a opět jako v GP Austrálie na to doplatil Vettel. Tentokrát dokázal alespoň dojet na třetím místě (v Austrálii havaroval). Webber si svou bezchybnou jízdou zajistil další vítězství. Mnoho štěstí na techniku neměl ani Hamilton. Jemu v předposledním kole praskla levá přední pneumatika a jeho do té doby jistá druhá příčka byla nenávratně ztracena.

Felipe Massa byl prakticky po celou dobu závodu zablokován Buttonem. Nutno však přiznat, že na nějaké velké útočení to ze strany Massy nebylo. Ve chvíli kdy mu zkřížil cestu pomalý Chandhok to hrozilo i havárií, naštěstí si Massa jen drobně poškodil levou půlku předního spoileru. V této souvislosti se již můžeme těšit na příští neděli, kdy se pojede GP Monaca. Předjíždění super pomalých nováčků o kolo bude v tomto prostředí masakr.

Fernando Alonso si jel prakticky svůj závod. Po startu mu rychle ujel třetí Hamilton a pátý Button měl také slušný odstup. K posunu vpřed mu pomohly problémy Vettela a Hamiltona. Štěstí, které se mu obrátilo zády v Malajsii (poškozená spojka a v závěru závodu i exploze motoru), mu dnes přálo. Bylo to o to sladší, že se jelo na Alonsovo domácí půdě. Diváci po závodě Alonsa odměnili obrovským aplausem a slyšitelné skandování „Alonso, Alonso“ bylo elektrizující. V tomto okamžiku měla GP Španělska jiného vítěze – Alonsa!







Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 70 bodů, Fernando Alonso 67, Sebastian Vettel 60, Mark Webber 53, Nico Rosberg 50, Lewis Hamilton 49, Felipe Massa 49, Robert Kubica 44, Michael Schumacher 22. Adrian Sutil 16, Vitantonio Liuzzi 8, Rubens Barrichello 7, Vitaly Petrov 6, Jaime Alguersuari 3, Nico Hulkenberg 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: McLaren-Mercedes 119 bodů, Ferrari 116, RBR-Renault 113, Mercedes GP 72, Renault 50, Force India-Mercedes 24, Williams-Cosworth 8, STR-Ferrari 3.




Nashledanou za 7 dnů v Monacu...



V minulém roce to ve Španělsku vypadalo takto:

2009 - Hlášení jezdců o nefungujícím autě bylo tentokrát doplněno i o hlášení o nedostatku paliva. Srdnatě bojující Massa byl nucen řešit neschopnost týmu správně natankovat auto značným zpomalením a s notnou dávkou štěstí dojel do cíle. Raikkonen těžil z postartovního demolition derby (kolize Trulli – Sutil – Buemi - Bourdais) a již po prvním kole byl desátý. Později předváděl krásný souboj s Heidfeldem, který byl ozdobou celé velké ceny. O výsledku souboje však rozhodla technika, když se jeho Ferrari F60 zastavilo.

2008 - Ferrari poprvé použilo svou modifikovanou příď, ve které je zakomponován otvor, který zvyšuje přítlak na přední nápravu a také usměrňuje proudění vzduchu směrem na komín vozu. Závod dramatizovaly hlavně kolize a havárie některých jezdců. Zajímavý závod sliboval již nájezd na startovní rošt. Přemotivovaný Alonso málem ani neodstartoval, když mu na začátku startovní rovinky uklouzlo auto. Startovat z čisté strany tratě se vyplácí. Massa ani Raikkonen nedali Alonsovi šanci a ihned se ujali vedení, které až do cíle nepustili. Očekávanou melu prvního kola obstaral Sutil a Vettel. Sérii dalších kolizí a průšvihů završil Kovalainen. Po defektu levé přední pneumatiky se jeho vůz nedal řídit a Heiki proto nemohl nijak zabránit tvrdému nárazu do bariéry z pneumatik. Pod tuto bariéru se dokonale zavrtal a pohled na bezmocné traťové komisaře a Kovalainena pod pneumatikami nebyl opravdu pěkný. Přehlídku malérů prodloužil Barrichello a po něm i Coulthard s Glockem. Problémy se naštěstí vyhnuly Massovi i Raikkonenovi a ti tak mohli přivézt do týmové pokladničky 18 bodů.

2007 - Massa v úvodu závodu vyškolil Alonsa a uhájil své pole position, když se pak Alosno na domácí půdě musel sklonit i před Hamiltonem nesl to opravdu nelibě. Moc nadšený nebyl ani Raikkonen, po devíti kolech ho zradila technika jeho monopostu.

2006 - Tento rok byla GP Španělska nudnou podívanou. Schumacher startoval jako třetí a Massa čtvrtý. V závodě se toho mnoho neudálo a tak je nutno alespoň zmínit, že se Schumacher propracoval na druhé místo.

2005 - Osmý kvalifikační čas Schumachera a Barrichello bez kvalifikačního času dávaly tušit, že to v závodě nebude vůbec snadné. A nebylo .... Schumacher po defektu levé přední pneumatiky odstoupil a Barrichello dojel na prvním nebodované pozici.

2004 - Schumacher měl na startu nejlepší výchozí pozici, Barrichello byl pátý, v cíli závodu byl Schumacher opět na nejvyšší pozici a Barrichello si polepšil na druhou. Svou chvilku slávy zažil i běžec na cílové rovince.

2003 - Tým Ferrari poprvé nasadil model F2003-GA. V F2003-GA si vyjel pole position Schumacher, v první řadě ho doplnil Barrichello. Barrichello v závodě svou pozici neudržel s dojel třetí.

2002 - Ferrari obsadilo první řadu na startu. Mnoho radosti neužil druhý Barrichello, který ani neodjel do zahřívacího kola a závod pro něj skončil. Schumacher svou první pozici udržel a zvítězil.

2001 - I tento rok získal pole position Schumacher. V průběhu velké ceny se propadl za Häkkinena. Ten se už těšil na své velké vítězství, ale v průběhu posledního kola jej postihla porucha. Cíl neviděl a současně musel přepustit své první místo Schumacherovi. Cil neviděl ani Barrichello, který odstoupil s poškozeným závěsem levého předního kola.

2000 - Pole position získal Schumacher, ale zvítězil Häkkinen.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ M.Webber

2/ S.Vettel
3/ L.Hamilton

4/ F.Alonso
5/ J.Button

6/ M.Schumacher
7/ R.Kubica

8/ N.Rosberg
9/ F.Massa

10/ K.Kobajashi
11/ A.Sutil

12/ P.de la Rosa
13/ N.Hülkenberg

14/ S.Buemi
15/ J.Alguersuari

16/ V.Liuzzi
17/ R.Barrichello

18/ J.Trulli
19/ V.Petrov

20/ H.Kovalainen
21/ K.Chandhok

22/ B.Senna
23/ T.Glock

24/ L.di Grassi


PRŮBĚH ZÁVODU



Kovalainen - start z boxů
START bez problémů
1
Senna - out
1
Kovalainen - out
1
Buemi - de la Rosa - kolize, pit
1
Webber - Vettel - Hamilton - Alonso - Button - Schumacher - Massa - Sutil - Alguersuari - Kubica - Barrichello
13
Buemi - mimo trať
14
Schumacher - pit 3,8 s.
14
Massa - pit 4,1
14
Rosberg - pit - problémy na odjezdu
16
Alonso - pit
16
Vettel - pit, Button - pit
17
Webber - pit
18
de la Rosa - out
20
Webber - Hamilton - Vettel - Alonso - Schumacher - Button - Massa - Sutil - Kubica - Barrichello
24
Massa - Chandhok - kolize
29
Alguersuari - Chandhok - kolize
30
Chandhok - out
34
Alguersuari - penalty
44
Buemi - out
45
Webber - Hamilton - Vettel - Alonso - Schumacher - BUtton - Massa
54
Vettel - mimo trať
55
Vettel - pit

Vettel - problémy z brzdami
65
Hamilton - out
66
Liuzzi - out


CÍL Webber - Alonso - Vettel - Schumacher - Button - Massa - Sutil - Kubica - Barrichello - Alguersuari - Petrov - Kobayashi - Rosberg - Hamilton - Liuzzi - Hulkenberg - Trulli - Glock - di Grassi




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners