Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Spain 2012

Grand Prix Spain 2012

Jaroslav Hanus, datum vydání 13.5.2012

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Spain 2012
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

GP Španělska přinesla premiérové vítězství Pastorovi Maldonadovi, přinesla i návrat Fernando Alonsa na stupně vítězů a další potupný výsledek Felipeho Massy.



Termín
13. 5. 2012
Okruh
Catalunya
Počasí
hezky, teplo
Pole position
Pastor Maldonado
Vítěz
Pastor Maldonado






Do Barcelony přivezlo Ferrari vylepšené F2012 a pozitivní změny byly ihned vidět, když zejména Fernando Alonso stoupal pořadím. Kvalifikace a třetí místo (resp. druhé po diskvalifikaci nejrychlejšího Hamiltona) pro Alonsa bylo skutečně pozitivním potvrzením této tendence. Felipe Massa zůstal u svých setrvale špatných výkonů a zajel jen sedmnáctý čas. Může nás těšit, že mnoho neztrácel, problém je v tom, že v současné době je startovní pole velmi vyrovnané a i malá ztráta může způsobit zásadní ztrátu velkého množství startovních pozic a tím i šanci na bodované umístění.

Barcelonské sluníčko proslunilo nedělní závod a nás určitě těšilo, že Fernando Alonso zvládnul start a ihned se vyhoupnul do čela, kde zůstal prakticky až do poloviny návodu, než převzal vedoucí pozici Pastor Maldonado. Španělská GP byla ve svém průběhu stejně nepředvídatelná, jako předchozí závody. Favorité dřívějších sezón se pohybují roztroušení v první desítce a průběžně si prohazují pozice. Velkým zklamáním byla havárie Michaela Schumachera a obrovským zklamáním (nebo ostudou, každý nechť to nazývá dle svého uvážení) bylo 1 kolo ztráty Felipeho Massy. Vrcholem dnešní GP byl dozajista souboj Alonso – Maldonado, kde venezuelan Maldonado tahal za delší konec provazu a též stíhací jízda Kimiho Raikkonena, který se mílovými kroky blížil k druhému Alonsovi. Zaslouženě vyhrál Maldonado s drobným náskokem před Alonsem, kterému se už na záda přilepil třetí Raikkonen.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 61 bodů, Fernando Alonso 61, Lewis Hamilton 53, Kimi Räikkönen 49, Mark Webber 48, Jenson Button 45, Nico Rosberg 41, Romain Grosjean 35, Pastor Maldonado 29, Sergio Perez 22, Kamui Kobayashi 19, Paul di Resta 15, Bruno Senna 14, Jean-Eric Vergne 4, Nico Hulkenberg 3, Daniel Ricciardo 2, Felipe Massa 2, Michael Schumacher 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Red Bull Racing-Renault 109 bodů, McLaren-Mercedes 98, Lotus-Renault 84, Ferrari 63, Mercedes 43, Williams-Renault 43, Sauber-Ferrari 41, Force India-Mercedes 18, STR-Ferrari 6.




Nashledanou za 14 dnů v Monacu ...



V minulých letech to ve Španělsku vypadalo následovně:

2011 - Alonsův i Massův výkon z kvalifikace se dal označit za standardní. Alonsovo čtvrté místo, ale slibovalo, že závod by mohl skončit pro Alonsa výtečně, protože dosud bylo Ferrari vždy silnější v závodě než v kvalifikaci. Naprostou bombou byl proto start do GP, když Alonso předvedl ideální startovní reakci a geniálně využil souboje Webber – Vettel, aby se dostal až do vedení závodu, kde se mu dařilo s minimálním náskokem před Vettelem držet. Alonso však držel tempo špičky jen velmi krátce, tragédii pak dokonal přechod na tvrdé pneumatiky s nimiž ztrácel 1-2 vteřiny na kolo. To, že dojel do cíle na pátém místě se ztrátou větší než jedno kolo mluví samo za sebe. A co Massa? Smlouva u Ferrari i pro příští rok ho k extra výkonu nekatapultovala. Ano byla vidět jeho snaha s mírný posun vpřed, ale jedny hodiny a poté porucha převodovky ukončily jeho naděje na bodový zisk. O vítězství se tentokrát přetahovali jiní. Těmi byl Vettel a Hamilton. Vettel zaslouží uznání, že nezpanikařil a udržel klidnou mysl nejen v úvodu závodu, kdy ho předjel (a nyní již víme, že i blokoval Alonso), ale hlavně v závěru závody, když ho soustavně pronásledoval Hamilton. Ten se moc snažil dostat se do vedení, ale i když měl funkční KERS a mohl využívat výhody sklápěného zadního křídla, nikdy neměl dostatečnou rychlost a i proto počtvrté v této sezóně vyhrál Vettel.

2010 - Ferrari podobně jako ostatní teamy přivezlo do Barcelony mnoho vylepšení. Na výsledku se to však moc neprojevilo. To bylo patrné i v kvalifikaci, kde lepší časy pro Ferrari zajížděl Alonso. Úvod velké ceny moc napětí s výjimkou startu nepřinesl. O hlavní zápletku se postarali Schumacher a Button. Jenson Button se snažil dostat přes Michaela Schumachera, ale ten jel jako za starých časů a byť měl horší auto, Button své výhody nedokázal využít. V Red Bullu opět experimentovali s brzdami a opět jako v GP Austrálie na to doplatil Vettel. Tentokrát dokázal alespoň dojet na třetím místě (v Austrálii havaroval). Webber si svou bezchybnou jízdou zajistil další vítězství. Mnoho štěstí na techniku neměl ani Hamilton. Jemu v předposledním kole praskla levá přední pneumatika a jeho do té doby jistá druhá příčka byla nenávratně ztracena. Felipe Massa byl prakticky po celou dobu závodu zablokován Buttonem. Nutno však přiznat, že na nějaké velké útočení to ze strany Massy nebylo. Ve chvíli, kdy mu zkřížil cestu pomalý Chandhok to hrozilo i havárií, naštěstí si Massa jen drobně poškodil levou půlku předního spoileru. Fernando Alonso si jel prakticky svůj závod. Po startu mu rychle ujel třetí Hamilton a pátý Button měl také slušný odstup. K posunu vpřed mu pomohly problémy Vettela a Hamiltona. Bylo to o to sladší, že se jelo na Alonsovo domácí půdě. Diváci po závodě Alonsa odměnili obrovským aplausem a slyšitelné skandování „Alonso, Alonso“ bylo elektrizující.

2009 - Hlášení jezdců o nefungujícím autě bylo tentokrát doplněno i o hlášení o nedostatku paliva. Srdnatě bojující Massa byl nucen řešit neschopnost týmu správně natankovat auto značným zpomalením a s notnou dávkou štěstí dojel do cíle. Raikkonen těžil z postartovního demolition derby (kolize Trulli – Sutil – Buemi - Bourdais) a již po prvním kole byl desátý. Později předváděl krásný souboj s Heidfeldem, který byl ozdobou celé velké ceny. O výsledku souboje však rozhodla technika, když se jeho Ferrari F60 zastavilo.

2008 - Ferrari poprvé použilo svou modifikovanou příď, ve které je zakomponován otvor, který zvyšuje přítlak na přední nápravu a také usměrňuje proudění vzduchu směrem na komín vozu. Závod dramatizovaly hlavně kolize a havárie některých jezdců. Zajímavý závod sliboval již nájezd na startovní rošt. Přemotivovaný Alonso málem ani neodstartoval, když mu na začátku startovní rovinky uklouzlo auto. Startovat z čisté strany tratě se vyplácí. Massa ani Raikkonen nedali Alonsovi šanci a ihned se ujali vedení, které až do cíle nepustili. Očekávanou melu prvního kola obstaral Sutil a Vettel. Sérii dalších kolizí a průšvihů završil Kovalainen. Po defektu levé přední pneumatiky se jeho vůz nedal řídit a Heiki proto nemohl nijak zabránit tvrdému nárazu do bariéry z pneumatik. Pod tuto bariéru se dokonale zavrtal a pohled na bezmocné traťové komisaře a Kovalainena pod pneumatikami nebyl opravdu pěkný. Přehlídku malérů prodloužil Barrichello a po něm i Coulthard s Glockem. Problémy se naštěstí vyhnuly Massovi i Raikkonenovi a ti tak mohli přivézt do týmové pokladničky 18 bodů.

2007 - Massa v úvodu závodu vyškolil Alonsa a uhájil své pole position, když se pak Alosno na domácí půdě musel sklonit i před Hamiltonem nesl to opravdu nelibě. Moc nadšený nebyl ani Raikkonen, po devíti kolech ho zradila technika jeho monopostu.

2006 - Tento rok byla GP Španělska nudnou podívanou. Schumacher startoval jako třetí a Massa čtvrtý. V závodě se toho mnoho neudálo a tak je nutno alespoň zmínit, že se Schumacher propracoval na druhé místo.

2005 - Osmý kvalifikační čas Schumachera a Barrichello bez kvalifikačního času dávaly tušit, že to v závodě nebude vůbec snadné. A nebylo .... Schumacher po defektu levé přední pneumatiky odstoupil a Barrichello dojel na prvním nebodované pozici.

2004 - Schumacher měl na startu nejlepší výchozí pozici, Barrichello byl pátý, v cíli závodu byl Schumacher opět na nejvyšší pozici a Barrichello si polepšil na druhou. Svou chvilku slávy zažil i běžec na cílové rovince.

2003 - Tým Ferrari poprvé nasadil model F2003-GA. V F2003-GA si vyjel pole position Schumacher, v první řadě ho doplnil Barrichello. Barrichello v závodě svou pozici neudržel s dojel třetí.

2002 - Ferrari obsadilo první řadu na startu. Mnoho radosti neužil druhý Barrichello, který ani neodjel do zahřívacího kola a závod pro něj skončil. Schumacher svou první pozici udržel a zvítězil.

2001 - I tento rok získal pole position Schumacher. V průběhu velké ceny se propadl za Häkkinena. Ten se už těšil na své velké vítězství, ale v průběhu posledního kola jej postihla porucha. Cíl neviděl a současně musel přepustit své první místo Schumacherovi. Cil neviděl ani Barrichello, který odstoupil s poškozeným závěsem levého předního kola.

2000 - Pole position získal Schumacher, ale zvítězil Häkkinen.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ P. Maldonado

2/ F. Alonso
3/ R. Grosjean

4/ K. Räikkönen
5/ S. Perez

6/ N. Rosberg
7/ S. Vettel

8/ M. Schumacher
9/ K. Kobayashi

10/ J. Button
11/ M. Webber

12/ P. di Resta
13/ N. Hulkenberg

14/ J.E. Vergne
15/ D. Ricciardo

16/ F. Massa
17/ B. Senna

18/ V. Petrov
19/ H. Kovalainen

20/ Ch. Pic
21/ T. Glock

22/ P. de la Rosa
23/ N. Karthikeyan

24/ L. Hamilton


PRŮBĚH ZÁVODU




START Alonso pěkně....
1
Alonso - Maldonado
1
Perez - defekt levé zední pneumatiky
1
Pic - hodiny
1
Perez - pit
1
Alonso - Maldonado - Raikkonen - Grosjean - Rosberg - Schumacher - Vettel - Button - Kobayashi - Vergne
6
Webber - pit
7
Vettel - pit
10
Alonso - pit, Grosjean, Schumacher - Massa, Vergne - pit
11
Maldonado - pit, Raikkonen - pit
12
Senna - Grosjean - kontakt
13
Schumacher - out - po kolizi se Sennou
14
Hamilton - pit - problém na odjezdu
18
Webber - pit - výměna předního spoileru
22
Alonso - Maldonado - Raikkonen - Grosjean - Vettel - Button - Rosberg - Kobayashi - Resta - Vergne - Massa
24
Karthikeyan - out
24
Maldonado - pit
25
Button - pit
26
Alonso - pit - na 2. místo
27
Raikkonen, Vettel - pit
28
Massa - penalty
29
Massa - pit
30
Vettel - pit

Pic - out
40
Perez - out
40
Maldonado - Alonso - Raikkonen - Grosjean - Rosberg - Kobayashi - Vettel - Webber - 13.Massa
41
Massa - Resta
42
Button - Massa
42
Maldonado - pit
44
Alonso - pit
48
Alonso - Raikkonen
48
Raikkonen - pit


CÍL Maldonado - Alonso - Räikkönen - Grosjean - Kobayashi - Vettel - Rosberg - Hamilton -Button - Hulkenberg - Webber - Vergne - Ricciardo - di Resta - Massa - Kovalainen - Petrov - Glock - de la Rosa




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners