V pořadí třetí vytrvalostní závod divize 4 nad 3500cm3 se konal o posledním červnovém víkendu. Po výhře v Maďarsku byla pro K&K Racing Team nastavena laťka poměrně vysoko.
Polský okruh v Poznani je kapitolou sám pro sebe. Na každém kroku je zde cítit závan 80. let minulého století. Prašné cesty mezi boxy, minimální zázemí, organizační zmatky a neustálá improvizace. To vše je vyváženo poměrně pěkným okruhem zasazeným mezi vzrostlé stromy s možností táboření pod vzrostlými borovicemi. K&K Racing Team tradičně dovezl obě Ferrari F430 GT2 se startovními čísly 18 a 37. K velkému zděšení byly ve čtvrtek pouze dvě volné jízdy a v pátek jedna. Na páteční odpoledne připadl měřený trénink. Oba teamoví nováčci Chlad jr. i Z. Tesařík tak byli frustrovaní díky neznalosti trati na rozdíl od Kusína a Chlada st., kteří zde v minulosti závodili s vozy všech možných kategorií.
Na startu kvalifikace pak stálo celkem 8 vozů Ferrari F430 různých evolucí. A to chybělo auto Petra Vacíka či Zdenka Berana! Výsledné časy vyrazily dech zejména Chladovi st., když Chlad Junior zajel druhý nejrychlejší čas bez ohledu na to, že měl natrénováno cca 25 kol. Je vidět, že čas strávený na virtuálním trenažéru se vyplatil. Čas 1min 34sec byl následován s téměř sekundovým zpožděním ostatními Ferrari, které se vešly do necelých 1,5sec. 37ka tak startovala až z deváté pozice. To znovu teamu připomenulo, že je nutné provést repasi motoru naplánovanou na červencovou přestávku.
Sobotní závod začal formováním startovního roštu v 17.45 hod za téměř 33°C. Po vydatné ranní bouřce bylo vlhko k zalknutí. Zřejmě již klasickým polským „crash stylem“ proběhl start po letmém zaváděcím kole. Porsche polského týmu atakovalo několik vozů v předních liniích, tak, že byl v prvních 20min závodu na trati safetycar. Teprve po pomalém průjezdu Chlad st. viděl důkladnou spoušť, kterou již nepojízdné Porsche způsobilo. Těsně za boxovou zdí stál nalevo trati nepojízdný máloválec „z Zuffenhausenu“. Ten zcela zdemoloval BMW M3 teamu Šenkýř motosport řízené Lukášem Vrečkou (tzv. na kastli), Ferrari F430 řízené posádkou Palmi, Sukup nemělo výfuky a zadní nárazník. Kusínova 37 musela do boxů se zdemolovaným pravým bokem. Je vidět, že duch „hořícího“ Kordeckého na Slovakiaringu z r. 2010 žije v polských pilotech dál. Zpět k závodu. Po cca 20ti odkroužených minutách vypukl opravdový závod. K překvapení konkurence Chlad st. nastolil tempo 1min 37sec na kolo a až do předávacího kola byl předjet pouze zeleným Radicalem jedoucím vytrvalost v jiné kategorii. V 57. minutě závodu převzal 18tku Chlad jr. a začal jezdecký koncert v podobě časů srovnatelných s Pagani Zonda mající o cca 200 koní větší výkon. Kusín díky safetycaru zvládl rychlou opravu bez ztráty kola a předával vůz 37 Tesaříkovi na skvělém 4. místě v absolutním pořadí. Tesařík kvalitními časy kolem 1min 36sec až do závěru závodu stíhal polské Ferrari. V zápalu boje však neodhadl prudce se zhoršující přilnavost pneu a 10min před koncem závodu vyletěl mimo trať. To paradoxně dalo šanci zlatému bolidu, který vytrvale ukrajoval v každém kole 1-2sec na náskok Zondy až na 36sec. Na trať vyjel opět safetycar, který dvě kola brzdil celé pole. Bohužel 6sec limit se Chladu jr. nepodařilo stáhnout. K velké radosti tak 18ka potvrdila svoje výsledky z předchozích závodů a zařadila se mezi vážné uchazeče v boji o titul.
Tím, že je celé „vytrvalostní“ mistrovství 2012 východní zóny vypsáno jen na 6 závodů, je šance na úspěch poměrně vysoká. K&K Racing Team také předem děkuje všem členům Ferrari owner‘s clubu CZ za jejich plánovanou podporu v Mostě během prvního srpnového víkendu.
Text, foto: K&K Racing Team - redakční úpravy
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners